תושבי הצפון, אשר חלקם התריע על האפשרות כי חזבאללה חופר מנהרות וכי הם מרגישים את זה כבר כמה שנים, מרגישים שוב חוסר ביטחון בעקבות המצב המתוח באזור הגבול עם לבנון. מי שמטפלת כבר תקופה ארוכה בנושא הצפון והמוכנות של המקלטים באזור, היא ליאת רון מרדיו צפון, 104.5, אשר ריאיינה הבוקר (ראשון) את דובר צה"ל, רונן מנליס, אשר ניסה להרגיע את תושבי האזור.



מהבוקר אני מראיינת תושבים שנמצאים בלחץ היסטרי. אמרו שדיווחו לצה"ל על רעשים. הם מרגישים מרומים

"מ-2012, לאורך השנים, גם כשהייתי בפיקוד צפון, הכרתי את התלונות, והמפקדים התייחסו לכך ברצינות רבה מאוד, כל דבר נבדק טכנולוגית, והוא לא עולה בקנה אחד עם המקומות שמצאנו". לאחר שאחד מתושבי זרעית טען כי התגלתה שם מנהרה, סייג מנליס ואמר: "אני מציע שנהיה זהירים לא להגיד איפה הדיווחים על המנהרה, לא בטוח שזה מדויק. אני מציע לחכות להודעות שלנו בשעות הקרובות, לא בטוח שנמצאה שם מנהרה איפה שהוא טען". 

התושבים כאן לא ממוגנים, איך אפשר להרגיע אותם? פעימות הלב בשמיים
"אנחנו 12 שנה אחרי מלחמת לבנון השנייה, והשקט הוא לרווחת התושבים. אנחנו פה כדי שיימשך. פה ההישג. אנחנו מסכלים את האיום לפני שהוא מיידי, לפני שהמנהרות מוכנות. אם אני הייתי תושב הצפון, הייתי מסתובב עכשיו בתחושת גאווה גדולה מאוד. עובדה שהאיום הזה יורד מסדר היום לפני שהוא הפך למבצעי. אני בקשר עם ראשי המקומיות, אנחנו בקשר עם הקציני ביטחון, ההנחייה היא לשמור על שיגרה, הצבא על הגדר, מבצע את הפעילות, והתושבים ממשיכים את חייהם כרגיל".
אם אני גרה על הגבול, אני בורחת משם
"אלא אם תכננת לנסוע לחופשה, אני מציע שתישארי שם", אמר מנליס והוסיף: "יש הרבה מאוד כוחות, זה מבצע כי יש פה הרבה כוחות. הוא מבין למגוון תרחישים. בשלב הזה, ההנחייה היא בתוקף. הם מתבקשים לשמור על קשר רציף. אני מעריך שהמפקדים ייפגשו עם ראשי הרשויות. אנחנו פה בשביל תושבי הצפון".