רמ"ח תקיפה ואיסוף בחטיבה הטכנולוגית ליבשה של צה"ל, אל"מ יניב אביטן, חשף אתמול כיצד פועלת "המעבדה הטכנולוגית" של אוגדת הגליל של הצבא לאיתור מנהרות הטרור של חיזבאללה.

לדברי אביטן, "המעבדה היא שכלול הפעולה הטכנולוגית באוגדת עזה, לאחר שנעשו התאמות לגבול הצפוני. יש קצינים, פיזיקאים ואנשי התעשיות הביטחוניות, שעובדים לצד החיילים. עד עכשיו יש לנו הישגים מבצעיים לא מבוטלים ואנחנו עובדים במקביל לממצאים שמגיעים מהשטח", הוסיף אביטן והסביר: "אנחנו מקבלים אות שמגיע מהשטח ודורשים ממומחים לפענח אותו. באמצעותו אנחנו מצליחים להסיק את המסקנות לגבי הפעולות הנדרשות בשטח. אנחנו מצליחים לבצע את המוטל עלינו גם כשאין תנועה בתוך המנהרה". 

אביטן פירט עוד: "אנחנו מקבלים מידע מסנסורים שונים, לאחר שיחידה מיוחדת פרסה את האמצעים בשטח", וכי "סנסורים מסוימים, שהם אמצעים סיסמיים, נפרסו לפני מספר שנים בצפון, מה שסייע לנו גם בגילוי מנהרות. חלק מהסנסורים הללו הם ניידים". זאת ועוד, דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס, צוטט אתמול בעיתון הסעודי "א־שרק אל־אווסט" כאילו אמר: "אנחנו נחושים לחסל את האיום הביטחוני נגדנו והמנהרות הן חלק ממתקפה הכוללת את כיבוש הגליל שחיזבאללה תכנן". 


בתשובה על השאלה אם ישראל מתייחסת ברצינות לאיומי חיזבאללה לכבוש את הגליל ואם יש לו היכולת לעשות את זה, אמר מנליס: "מובן שלא, הוא לא יכול ואנחנו לא נאפשר לו". עם זאת הדגיש: "אנחנו לא מזלזלים בשום דבר. הכנו את עצמנו לתגובה קשה, עוצמתית ומהדהדת על כל ניסיון כזה". 

מנליס ציין כי "חיזבאללה מבצע את הפקודות של מפקד כוח אל־קודס קאסם סולימאני" והוסיף, "סולימאני מתגורר בנוחות בטהרן, ונסראללה בביירות. הם מחזיקים את לבנון ואת האזרחים כבני ערובה, בזמן שההנהגה הלבנונית מעלימה עין".היום תצא למוסקבה משלחת של קצינים צה"ל בכירים, בראשות ראש אגף המבצעים, אלוף אהרון חליוה.

במסגרת הביקור ייפגשו חברי המשלחת עם בעלי תפקידים מקבילים בצבא הרוסי, לעדכון בנושא מבצע "מגן צפוני" ונושאים מבצעיים נוספים, כגון התיאום בין ישראל לרוסיה באשר לפעולות צה"ל בסוריה, המשך הברחות הנשק האיראני ופרויקט הטילים המדויקים שבידי חיזבאללה.