חברי משלחת צה״ל, המורכבת מקצינים בכירים בראשות ראש אגף המבצעים, אלוף אהרון חליוה, יצאו הבוקר (שלישי) לפגישה עם מקביליהם בצבא הרוסי, על מנת לעדכנם בנושא מבצע "מגן צפוני", זאת בהמשך לשיחה בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. במסגרת הביקור, שיארך כיממה, ידונו הצדדים גם בנושאים מבצעיים נוספים.



לפני כיומיים שוחחו המנהיגים בעקבות חשיפת מנהרת הטרור בגבול בין ישראל ללבנון. מלשכת רה"מ נמסר כי נתניהו "עדכן את הנשיא פוטין בפרטי מבצע 'מגן צפוני' ועל המשך כוונתה של ישראל לסכל את איום המנהרות. השניים סיכמו שמשלחות ביטחוניות משתי המדינות ייפגשו בקרוב ושתתואם פגישה בין המנהיגים בהמשך. ראש הממשלה חזר והדגיש את מדיניותה של ישראל למנוע את ההתבססות האיראנית בסוריה ולפעול נגד התוקפנות של איראן וחיזבאללה".



על פי הקרמלין, נתניהו הוא זה שיזם את השיחה, ובמהלכה נתניהו עדכן את פוטין על מבצע "מגן צפוני". בנוסף לכך, השניים דיברו על חשיבות היציבות באזור, ופוטין הדגיש את חשיבות שיפור התיאום ושיתוף הפעולה בין צה"ל לצבא רוסיה בסוריה.



מבצע "מגן צפוני". צילום: דובר צה"ל



בתוך כך, בצה"ל פירסמו הבוקר תמונות חדשות בתיעוד עבודות האיתור אחר מנהרות טרור נוספות בגבול לבנון, במסגרת המבצע "מגן צפוני". עד כה אותרו כזכור שני מנהרות טרור של חיזבאללה, שחדרו לתוך שטחה של ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בעקבות חשיפת המנהרה כי "צה"ל ומערכת הביטחון ממשיכים לפעול בצפון בהצלחה רבה. בשיטתיות ובנחישות אנחנו מחסלים את נשק המנהרות של חיזבאללה. הפעולה הזאת היא בתחילתה ודרושים קור רוח ואורך רוח. נמשיך לפעול עד להשלמתה - וכך נעשה".



גבול לבנון. צילום: דובר צה"ל



מבצע מגן צפוני. צילום: דובר צה"ל



פעולות איתור המנהרות בצפון. צילום: דובר צה"ל