העימות בצפון והמתיחות הגוברת בדרום עומדים בראש סדר העדיפות של מערכת הביטחון, שגם מנסה למצוא מספר מחבלים שביצעו פיגועים בשבועות האחרונים. האלוף לשעבר גיורא איילנד התראיין היום (שלישי) ב"כאן ב'" והתייחס לנושא כשאמר: "החיילים נמצאים במרחק של מטרים ספורים מהלבנונים, וכל דבר שיכול לקרות יביא תגובה ויביא למשהו שאף אחד לא רוצה, כמו ב-2006, אבל מדינת ישראל לא מספיק עושה ואומרת את הדבר הנכון". 

"האמירה כאילו חזבאללה הוא האויב, ושהם אנשים רעים ואיראן עומדת שם, זה נכון אבל לא העניין. הבעיה היא לבנון, שנשלטת על ידי חזבאללה, ומשמע שאיראן אחראית על מה שקורה בלבנון ושולטת בו". 
לאחר מכן הוסיף: "למרות שיש שני מחנות בלבנון, של הטובים והרעים, מעל חילוקי הדעות יש הסכם, שעל פיו, הממשלה תתעסק עם כל הדברים האזרחיים, ותראה את פניה היפים של לבנון, אבל הכוח הצבאי היחיד במדינה הוא חזבאללה, והאחריות לגבול עם ישראל היא של הארגון". 

"ההסכם הזה משרת את שני הצדדים, אבל מסוכן לישראל, היות ואף אחד בעולם לא רוצה בהרס מדינת לבנון, לא האיראנים והסוריים, לא הלבנונים, לא חזבאללה, שחוששת מהרס לבנון, וגם צרפת, סעודיה וארה"ב לא רוצות הרס שם. צריך לנצח תוך ימים, אם כולם יבינו שהמלחמה הזאת תהיה בין ישראל למדינת לבנון, לא חזבאללה, אז נצליח. ברגע שלכולם יהיה ברור שפתיחה באש מלבנון תביא למלחמה בין המדינות, ולהביא אותם לזעקה שנפסיק תוך כמה ימים, זה מה שצריך. כי אם זה ייקח שוב 33 יום, ההרס בישראל יהיה בלתי נסבל". 
גם איראן בלבנון, וגם איראן בסוריה, ויש את הרוסים שמתערבים
"בואו נעשה הבדלה. הרוסים לא מעוניינים בלבנון, היא לא מעניינת אותם. ארה"ב של טראמפ מנסה לפגוע באיראן ויצאה בהכרזות על סנקציות, ומנסה לגייס תמיכה נגד איראן, אבל מה שארה"ב יכולה לעשות, זה ליצור לחץ על ידי לבנון, ולכן אם ארה"ב תעמיד בפני לבנון מה אתם רוצים - מדינה מתוקנת, או נותנים לאיראן לשלוט במדינה, אין סיבה שזה לא יקרה.
למצב המתוח בסוריה הוסיף: "כל המתח הישראלי-רוסי הוא ביחס לסוריה, לא ללבנון. אנחנו מעדכנים אותם, שגינו בעבר שלא עדכנו אותם. קיבלתי פעם מקלחת צוננים מלברוב, שאמר לי פעם שתספר לי לפני, ולא מה שאני יכול לקרוא בעיתון. טוב שהפגישה הזאת קורית, אחרי שישראל תקפה פעמיים בסוריה. אנחנו לא באים בתחינה, אלא הצגת עובדה. תקרית כמו שקרתה לא תקרה. הרוסים לוחצים לתת מידע קונקרטי. אנחנו מעדיפים לא לעשות את זה, אני מקווה שזה ימשיך ככה".
פיגועי דריסה וירי באזרחים וחיילים. אנחנו בהסלמה?
"אני חושב שעדיין לא. אפשר להימנע מהסלמה. גם משום ששיתוף הפעולה משרת את שני הצדדים, וגם כי ישראל הסכימה ליצור בידול בין רוב האוכלוסייה למפגעים, ולהמשיך לאשר רישיונות עבודה בישראל ועוד הקלות. רוב הציבור הפלסטיני לא מתוסכל, אבל החמאס מנסה ליצור מתח ביהודה ושומרון. פוליטית, מול אבו מאזן, אנחנו במתח. אם אנחנו לא נצליח לתפוס יותר ויותר מפגעים, מהפיגוע בברקן ואלה מאתמול, זה יהיה טריגר. אם המפגעים ברחו לרמאללה, וישראל תדע מי הם, יעלה פה למבחן האם הרשות תגונן עליהם או לא".