מנהרת טרור שלישית אותרה היום (שלישי) אותרה בצפון. היא חצתה משטח לבנון לשטח ישראל והתוואי שלה נמצא בשליטת צה"ל ואינו מהווה איום. התוואי, כמו יתר התוואים, מולכד על-ידי צה"ל. מדובר צה"ל נמסר כי "כל מי שייכנס אליו מצדו הלבנוני מסכן את חייו. צה"ל פועל בשעות אלה לביצוע תהליך מחקר על תוואי המנהרה".

עוד נמסר: "האחריות על חפירת המנהרות משטח לבנון מוטלת על ממשלת לבנון. מדובר בהפרה חמורה של החלטה 1701 וריבונות מדינת ישראל. כוחות צה"ל ממשיכים לפעול על פי התכנית הסדורה שאושרה להמשך איתור וחשיפת מנהרות טרור".

צילום: דובר צה"ל


צילום: דובר צה"ל


בתוך כך, התקשורת הלבנונית דיווחה כי כלי טיס לא מאיוש של צה"ל צילם את האזור בו מתבצעת העבודה ההנדסית של צה"ל. מוקדם יותר קראו בתקשורת הלבנונית לאזרחים לצאת לנקודות על הגבול עם ישראל על מנת להפגין נגד פעילות צה"ל. הרקע מה שכינו המתיחות על גבול לבנון בפעילות צה"ל נגד המנהרות של חיזבאללה. ההפגנה תחל בשעה 19:00 בערב. בניגוד להפגנות שנערכות על גדר רצעות עזה, בלבנון לא רוצים מחאה אלימה אלא העברת מסר לצד השני כי הם לא מוכנים שישראל תפר את הריבונות.
 
בינתיים, מי שמנסה גם הוא להרגיע את המצב הוא נשיא לבנון, מישל עוון, אשר נפגש היום עם שר החוץ האוסטרי. במסיבת עיתונאים שערכו השניים אמר הנשיא כי "ישראל העבירה מסר דרך ארה"ב אין לה כוונות תוקפניות ותמשיך לפעול בעיקר בשטחה. אנחנו לקחנו את הנושא של המנהרות בצורה רצינית. לבנון מחויבת ליישם את החלטה 1701 ומחכה לתוצאות החקירה בשטח".  

כמו כן, ראש ענף לוחמה תת קרקעית בצה"ל, סא"ל א', סיפר על המבצע בשיחה עם 'מעריב אונליין': "נערכנו עם ציוד מתאים והגשם לא עוצר אותנו. היה ברור שבדצמבר עשוי לרדת גשם. הנושא מתבשל כבר כמה שנים. באוקטובר 2014 הקמנו צוות מודיעיני טכנולוגי לבחון את הסוגיה". הוא הסביר: "הצבא יודע לשמור על סודיות. עדיין רב הנסתר על הגלוי ולא ניתן לספר הכל. פעלנו במעגלים מצומצמים עם מיטב המוחות המודיעיניים והטכנולוגיים. אנו עומדים בכל הציפיות, התחלנו בהצלחה רבה. יצרנו אינטגרציה מניעתית הנדסית וטכנולוגית לחשיפה".
 
"הרגשתי כמו בחתונה שלי אחרי חשיפת המנהרה", הוא חושף. "כמה וכמה חודשים הכנתי את האירוע ואז הגיע הרגע המרגש. ראיתי התרגשות וחיוכים סמויים מתחת למסיכה. הייתה שנייה של רגש והמשכנו להתמקד במשימה. ההרגשה מצוינת ובשמיים ואנו בדרך לעוד מנהרות".