ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (שלישי) ביקור בפיקוד צפון. "נפגשתי עכשיו עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט, אלוף פיקוד צפון אלוף יואל סטריק, המח"טים המג"דים ועכשיו נשוחח עם החיילים. אני מתרשם מהרוח שקיימת פה לפני כל דבר אחר, ויש גם תוצאות - אנחנו חשפנו עכשיו את המנהרה השלישית", אמר במהלך ביקורו, "אנחנו מפרקים באופן שיטתי את נשק המנהרות, אבל הדבר החשוב ביותר זה ההיערכות שקיימת כאן, גם ברוח וגם בחומר, לתגובה חזקה מאוד".



לדבריו, אם החזבאללה יעשה את הטעות הגדולה ויחליט באיזה שהיא צורה לפגוע בנו, או להתנגד לפעולה שאנחנו עושים הוא יחטוף מכות שהוא לא יכול אפילו לדמיין. "הדבר החשוב ביותר זה הרוח של המפקדים והלוחמים והיא חזקה ואיתנה והם ערוכים היטב", ציין נתניהו, "חזבאללה חשב שהוא חופר בלי הפרעה, אבל אנחנו ידענו ותכננו וזה לא דלף. שמרנו על הסוד, תכננו את זה בקפידה ואנחנו מבצעים בדיוק את מה שתכננו". ראש הממשלה הוסיף: "בכל מקרה, אנחנו ערוכים גם לבלת״מים. יש פה עוצמת אש כבירה, אנחנו ערוכים לזה ואנחנו גם בנויים לזה מכל הכיוונים".



חיילי צה"ל בפעילות לאיתור מנהרות. צילום: דובר צה"ל

 

הוא ציין כי "הערב תצא משלחת של צה״ל למוסקבה. לפי הסיכום שלי עם הנשיא פוטין, היא תסביר את המבצע שאנחנו עושים כאן והיא תבהיר בצורה חד משמעית שישראל שומרת לעצמה את הזכות והחובה לפעול נגד התבססות צבאית איראנית בסוריה וגם של חזבאללה בסוריה וגם של גרורותיה של איראן פה בניסיונן לחפור מנהרות מתחת לגבול". לדברי נתניהו, נעשה כל מה שצריך ואני מעריך שהמסר הזה יעבור בצורה מאד בהירה גם לעמיתינו הרוסים. "המבצע יימשך כמה שצריך, והוא עובד כרגע בקצב טוב מאוד ואפילו מקדים קצת את לוח הזמנים", הסביר, "הוא יימשך כמה שצריך, עד שנשלול לגמרי את נשק המנהרות מהחזבאללה".

ראש הממשלה הוסיף: "תחשבו מה היה קורה אם לא היינו עושים את זה, תחשבו שבאיזה יום סגריר חזבאללה היה מגיח וחוטף אזרחים. באיזה מצב מדינת ישראל יכלה להימצא, עם במסעות הרג וחטיפה. תבינו שמדובר כאן בצעד גדול מאד וחשוב מאד". הוא סיכם כי "הניסיונית להגחיך את זה מגוחכים, זה מבצע מאד גדול וחשוב למען ביטחון ישראל. אני מעריך שחזבאללה מבין שאנחנו ערוכים היטב לכל ניסיון של תגובה, מעריך שיש לנו כוח עצום כאן מולו".

מאוחר יותר, חזר נתניהו על מסוכנות איום המנהרות בפני ראשי רשויות מקומיות מהצפון. לדבריו, "איום המנהרות, לו היה מתממש, היה פוגע בכם, בתושבים שלכם ובחיילים שלנו כאן. לחיזבאללה אין שום בעיה להגיח מהאדמה, לחטוף אנשים ולהכניס אותם למנהרה, או לחילופין, להיכנס למסעות הרג וחטיפה בתוך היישובים שלכם. במבצע שמתבצע עכשיו אנחנו שוללים את זה. צה"ל עושה כאן עבודה יוצאת מן הכלל. אני חייב לשבח גם את התכנון וגם את שמירת הסוד, גם בקבינט. אלה הישגים שתורמים יחד לנטרול הנשק של האויב. אני מתרשם שיש פה נכונות אדירה של המפקדים והלוחמים להיערך לכל תרחיש. אם תהיה הסלמה היא תהיה חזקה וקשה מאוד מבחינת חיזבאללה. אני רוצה לברך אתכם על החוסן, העמידה והגיבוי - הדברים האלה יעמדו לנו לשנים רבות".

חיילי צה"ל בפעילות לאיתור מנהרות. צילום: דובר צה"ל


מוקדם יותר היום, אותרה מנהרת טרור שלישית, שחצתה משטח לבנון לשטח ישראל והתוואי שלה נמצא בשליטת צה"ל ואינו מהווה איום. התוואי, כמו יתר התוואים, מולכד על-ידי צה"ל. מדובר צה"ל נמסר כי "כל מי שייכנס אליו מצדו הלבנוני מסכן את חייו. צה"ל פועל בשעות אלה לביצוע תהליך מחקר על תוואי המנהרה. האחריות על חפירת המנהרות משטח לבנון מוטלת על ממשלת לבנון. מדובר בהפרה חמורה של החלטה 1701 וריבונות מדינת ישראל. כוחות צה"ל ממשיכים לפעול על פי התכנית הסדורה שאושרה להמשך איתור וחשיפת מנהרות טרור".