מבצע "מגן צפוני": בסיומו של השבוע השני מאז שהחל, השר ישראל כ"ץ התראיין בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM וביקר בחריפות את התנהלותו של ליברמן כשר ביטחון. כ"ץ התייחס לדבריו של ליברמן, שטען שמדובר רק במבצע הנדסי: "אנחנו לא הופתענו מהמנהרות אך החיזבאללה הופתע מאוד ששמנו יד על הסוד הכי כמוס שלו, המבצע ההנדסי הוא רק קצה הקרחון".



כ"ץ אמר על ההשקעה העצומה שעשו בחיזבאללה על מנת להקים את פרויקט המנהרות כי "זו הייתה התוכנית האסטרטגית הכי מהותית שלו. אמנם היקף הטילים שלו גדול אך המנהרות היו פרויקט הדגל. הן היו הכלי באמצעותו נסראללה רצה להפתיע את ישראל, לחדור לגליל ולהיכנס להיסטוריה של המנהיגים שכבשו שטח בישראל. זה לא יקרה כבר". עוד אמר כ"ץ כי "עצם העובדה שנראה שזה לא נוטה להתלקח זהו הישג גם כן. ברור שזה עוד יכול להתלקח אבל אם אפשר יהיה להסיר את הסכנה על תושבי הגליל אז זה מה שצריך לעשות".




חסון התייחסה להיערכות לביצוע פיגוע באמצעות המנהרות ההתקפיות, על כך כ"ץ אמר כי "יחידת העילית של חיזבאללה נערכה לזה עם מאות ואלפים שאומנו במיוחד לחצות במפתיע ולהגיע לישראל על מנת לכבוש ולהרוג. זה היה דבר שתוכנן על ידי נסראללה כשרק מעט בחיזבאללה ידעו על כך. הוא רצה להכין את הארגון לשעת כושר והיינו חייבים שלא לאפשר את הדבר הזה. תארי לך שהיית יודעת שיש מנהרות בגליל ושהממשלה לא עשתה דבר בנושא".
 
"הייתה כאן עריפת ראשים במידה ולא היו פועלים"

שר התחבורה וחבר הקבינט המדיני ביטחוני ביקר את התנהלותו של ליברמן בהצבעות להתייעצויות ליציאה למבצע "מגן צפוני": "כל צמרת צה"ל, כולל הרמטכ"ל דחפה לטיפול בנושא מתוך מודעות לכך שהפעולות הישראליות הבשילו ושהאיום כבר עומד על סף יכולת ביצוע. לשמחתי הקבינט החליט בניגוד לעמדת שר הביטחון לשעבר לצאת למבצע הזה".
 
כ"ץ סבר שמניעיו של ליברמן בפעילותו בקבינט היו פוליטיים: "הוא זרק הערות בשלוף, יום אחד הוא דיבר על נמל בקפריסין והסדרה בעזה ויום אחר דיבר על טיפול בדרום במקום בצפון. מבחינתי לא הייתה דילמה ואני חושב שהתוצאה עד כה מוכיחה את עצמה. זה לא מקרה מנומק וחד פעמי אלא דבר שיטתי. ההתבטאות שלו שדלפה מהקבינט על כך שהנהלת המטכ"ל זהה ל'שלום עכשיו' היא שיא השפל. זה פשוט ניסיון לדוג קולות".
 
כ"ץ ביקר בחריפות את התנהלותו של שר הביטחון לשעבר: "הוא העיד על עצמו שהוא היה שר ביטחון במשך שנתיים וחצי ללא שום השפעה. מי אני שאוסיף? כששאלו אותו אתמול בראיון על דברים שאני אמרתי הוא טען שעליי להתעסק בנושא התחבורה. כעת אני מגיב ואומר שהייתי שמח אם הוא היה עוסק בביטחון. הוא נכשל כשר הביטחון, אם היה עושה מה שעשיתי בתחבורה לא היינו ניצבים בפני שוקת שבורה בעזה".

"שר החוץ? אני לא עוסק בזה"

חסון עימתה את כ"ץ מול השמועות שימונה לשר החוץ מטעם הליכוד, על כך אמר: "אני לא עוסק בזה כי זו ההחלטה של ראש הממשלה. כשרה"מ לקח את תיק הביטחון לעצמו אמרתי גם לבנט שזה מהלך נכון כי הידע בידיו ויש פעילות שצריך לעשות. אין מה לעסוק בזה כי אני לא יודע מה השיקולים של ראש הממשלה ואיך הוא מעריך שתתפתח המערכת הפוליטית".