הותר לפרסום כי הלילה (חמישי), בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי, צה"ל ומשטרת ישראל וימ״מ, חוסל המחבל שביצע את הפיגוע בעפרה, צאלח עומר ברגותי בן ה-29. ארגון חמאס אף פרסם הודעה רשמית, בה הודה כי ברגותי, מהכפר כובאר ליד רמאללה, הוא זה שחוסל. מדובר בבנו של בכיר חמאס, עומר ברגותי, שהיה אסיר בישראל במשך 25 שנים. מקורות פלסטינים דיווחו, כי כוחות צה״ל נכנסו לבית המשפחה.

בנוסף, נעצרו מספר חשודים נוספים בביצוע פיגוע הירי לפני ארבעה ימים, בו נפצעו שבעה אזרחים ישראלים. תינוק אשר נשאה ברחמה אחת הפצועות, שירה איש-רן נפטר בבית החולים אמש והובא למנוחות בירושלים, כאשר הוא נושא את השם עמיעד ישראל.
 
בעת נסיון מעצרו של מבצע הפיגוע, תושב הכפר כובאר שבבנימין, הוא ניסה להימלט תוך ניסיון לפגוע בכוחותינו, ואז נורה ונהרג. בנוסף, כאמור, נעצרו עוד מספר חשודים במעורבות בביצוע הפיגוע. העצורים הועברו לחקירת שב״כ. "שירות הביטחון הכללי יחד עם צה״ל ומשטרת ישראל, ימשיכו לפעול בנחישות נגד מבצעי פיגועים והמסייעים להם ולשמירה על ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה", נמסר מהשב"כ.

השר לבטחון פנים גלעד ארדן צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "בוקר של גאווה ועצב. מצדיע וגאה ללוחמי משטרת ישראל של הימ״מ שסגרו חשבון וחיסלו הלילה את המחבל הנתעב שרצח את קים וזיו הי״ד וגם חיסלו את אחד המחבלים הארורים מהפיגוע הקשה בעופרה. עצב כבד על מותו של הפעוט עמיעד ישראל הי״ד. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה".

חיילי צה"ל עוצרים את אחד החשודים. צילום: דובר צה"ל
חיילי צה"ל עוצרים את אחד החשודים. צילום: דובר צה"ל

על פי דיווחים שונים כוחות ימ"מ פשטו הערב על רכב שבו היה ברגותי, אחד מחברי חוליית המחבלים שביצעו את הפיגוע בעפרה. במהלך ההשתלטות, הכוחות ירו ופצעו אותו באורח אנוש ולאחר מכן הוא מת מפצעיו. במקביל, כוח אחר של צה"ל פשט על יעד בסילוואד, ועצר בו מבוקש נוסף שקשור לפיגוע, שנלקח לחקירה.

עוד דווח על ידי הפלסטינים כי כוחות צה"ל כיתרו בית ברמאללה, סמוך למוקטעה במרחק של כמה מאות מטרים מביתו של אבו מאזן. כמו כן, פורסם בתקשורת הפלסטינית שצה"ל מכתר קבוצת צעירים ליד בית החולים איסתישארי הסמוך לסרדא, ודיווחים פלסטינים נוספים דיברו על חילופי אש שנוהלו במקום. 
מוקדם יותר היום, רופאי בית החולים שערי צדק נאלצו לקבוע את מותו של התינוק של שירה ועמיחי איש-רן, שנולד בניתוח חירום לאחר שאמו נפצעה באורח אנוש בפיגוע בעפרה בתחילת השבוע. הזוג זכה לבקר לראשונה את בנם מוקדם יותר היום, מספר שעות לפני מותו.
אתמול, בני הזוג נפגשו לראשונה מאז הפיגוע. חיים, אביה של שירה סיפר על הרגע המרגש: "עמיחי הוכנס למחלקת טיפול נמרץ כשהוא על כיסא גלגלים. הוא מאוד התרגש מזה". הוא הוסיף כי ההשפעה של הפגישה נראתה במידית על שירה. "היא עדיין קצת מטושטשת", הסביר, "כשעמיחי נכנס לחדר שלה ראינו שהדופק שלה נסק למעלה כשראתה אותו. כולנו התרגשנו".


מעצר החשודים. צילום: דובר צה"ל
מעצר החשודים. צילום: דובר צה"ל