שני שוטרים נפצעו באורח קל ובינוני בפיגוע דקירה שהתרחש הבוקר (חמישי) ברחוב הגיא, באזור צומת ההוספיס, בעיר העתיקה בירושלים. במהלך האירוע הם הצליחו לנטרל את המחבל. במשטרה אמרו כי "השניים הגיבו בנחישות ונטרלו את המחבל". 



ממד"א נמסר כי הפצועה באורח בינוני בפיגוע היא שוטרת שפונתה לבית החולים "הדסה עין כרם" במצב יציב עם פצע דקירה. בנוסף, פונה שוטר בן 21 במצב קל עם פציעה בפנים לבית החולים "שערי צדק". 



חובש רפואת חירום במד"א, מנחם רוסק, והפרמדיקית, אילנה אברמס, סיפרו: "התבקשנו להגיע סמוך לשער שכם לשם הוציאו אלינו שני פצועים, צעירה כבת 19 שכבה בהכרה מלאה עם פציעות בגפיים, הענקנו לה טיפול רפואי שכלל חבישות מתן נוזלים וטיפל תרופתי ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה בינוני ויציב, צעיר כבן 21 בהכרה מלאה התהלך כשהוא סובל מפציעה בפנים, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קל".

   

האירוע מתרחש לאחר לילה רצוף באירועים ביהודה ושומרון, במסגרתם חוסל המחבל אשרף נעאלוה, אשר ביצע את מתקפת הטרור באזור התעשייה ברקן, בה נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי ז"ל. כוחות הביטחון ירו בו למוות במהלך ניסיון מעצרו בשכם. 



מחקירות העצורים עלה כי בכוונת נעאלוה היה לבצע פיגוע נוסף, אשר למעשה נמנע עם סיכולו של המפגע הלילה. בשב"כ הוסיפו כי "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בנחישות למיצוי הדין עם מבצעי פיגועים או אלו אשר סייעו להם ולשמירה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל".



בתוך כך, מוקדם יותר חוסל גם המחבל שביצע את הפיגוע בעפרה, צאלח עומר ברגותי בן ה-29. ארגון חמאס אף פרסם הודעה רשמית, בה הודה כי ברגותי, מהכפר קובר ליד רמאללה, הוא זה שחוסל. מדובר בבנו של בכיר חמאס, עומר ברגותי, שהיה אסיר בישראל במשך 25 שנים. מקורות פלסטינים דיווחו, כי כוחות צה״ל נכנסו לבית המשפחה.

בנוסף, נעצרו מספר חשודים נוספים בביצוע פיגוע הירי לפני ארבעה ימים, בו נפצעו שבעה אזרחים ישראלים. תינוק אשר נשאה ברחמה אחת הפצועות, שירה איש-רן נפטר בבית החולים אמש והובא למנוחות בירושלים, כאשר הוא נושא את השם עמיעד ישראל.
בעת נסיון מעצרו של מבצע הפיגוע, תושב הכפר כובר שבבנימין, הוא ניסה להימלט תוך ניסיון לפגוע בכוחותינו, ואז נורה ונהרג. בנוסף, כאמור, נעצרו עוד מספר חשודים במעורבות בביצוע הפיגוע. העצורים הועברו לחקירת שב״כ. "שירות הביטחון הכללי יחד עם צה״ל ומשטרת ישראל, ימשיכו לפעול בנחישות נגד מבצעי פיגועים והמסייעים להם ולשמירה על ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה", נמסר מהשב"כ.