"ההתנקשויות של הכיבוש הישראלי מוגה הלב לא ימנעו מאיתנו לתת רובה ולהמשיך בהתנגדות, שכן העם שלנו ידוע בכך שהוא עם שהוא לא חוזר בו מהאתגרים לא משנה מה יהיה המחיר", כך הודיעה הבוקר (חמישי) תנועת חמאס, והדגישה כי המחבל החבר בחולייה שביצעה את הפיגוע בעפרה וכן המחבל שביצע את הפיגוע בברקן שחוסלו הלילה, הם מאנשי הארגון. 
"האופציה של עמנו הפלסטיני היא ההתנגדות, ורק ככה אפשר יהיה להסיר מעלינו את הכיבוש, לשחרר את אדמתנו והמקומות הקדושים לנו", הוסיפו בארגון, "אנחנו מודיעים בכבוד על נפילת המוג'אהדין השהיד הגיבור אשרף נעאלוה, ששחרר את הכיבוש במשך תשעה שבועות לאחר הפיגוע ההירואי בברקן, וצאלח עומר ברגותי, שביצע את הפיגוע בהתנחלות עפרה בשבוע האחרון מצפון לרמאללה". 
חמאס הדגיש כי "האינתיפדה, ההתנגדות בגדה המערבית לא תיכבה עד לסילוק הכיבוש מכל אדמתנו והחזרת הגבולות המלאים שלנו. איש לא ישבור את הגדה המערבית". הארגון הוסיף וקרא לתושבי הגדה המערבית "לאחדות אחר דגל ההתנגדות" והדגיש כי הדם של נעאלוה וברגותי לא יהיה לשווא, שכן חמאס ופלגי העם המתנגד ימשיכו וינקמו בדם השהידים עד לשחרור האדמה והאדם". הודעת פתח בחשבון הרשמי בטוויטר: "שהידי המולדת הגיבורים. בדמם הטהור מציירים את מפת המולדת. תחי פלסטין חופשית וערבית. ההדר והנצח לכם".

כמו כן, שביתת מסחר ברחבי רמאללה "במחאה על הריגת שני המפגעים" וחמאס הודיע כי יפתח אוהל ניחומים ענק באזור א-סראיא בעזה. בתוך כך, התקשורת הפלסטינית דיווחה כי בכיר חמאס עומר ברגותי, שבנו סאלח נורה על ידי הימ״מ הלילה, קיבל את ההודעה מקצין צה״ל על מותו הגיב: ״זו גאווה. השבח לאל״. 
כזכור, במהלך הלילה המחבל אשרף נעאלוה, אשר ביצע את מתקפת הטרור באזור התעשייה ברקן, חוסל במהלך ניסיון מעצרו בשכם, זאת בתום פעילות מודיעינית ומבצעית של שב"כ בשיתוף צה״ל ומשטרת ישראל. המפגע היה חמוש בעת הגעת הכוחות למקום בו הסתתר. 
מספר שעות לפני כן, בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי, צה"ל ומשטרת ישראל וימ״מ, חוסל המחבל שביצע את הפיגוע בעפרה, צאלח עומר ברגותי בן ה-29. ארגון חמאס אף פרסם הודעה רשמית, בה הודה כי ברגותי, מהכפר כובאר ליד רמאללה, הוא זה שחוסל. מדובר בבנו של בכיר חמאס, עומר ברגותי, שהיה אסיר בישראל במשך 25 שנים. מקורות פלסטינים דיווחו, כי כוחות צה״ל נכנסו לבית המשפחה.
בנוסף, נעצרו מספר חשודים נוספים בביצוע פיגוע הירי בתחילת השבוע, בו נפצעו שבעה אזרחים ישראלים. תינוק אשר נשאה ברחמה אחת הפצועות, שירה איש-רן נפטר בבית החולים אמש והובא למנוחות בירושלים, כאשר הוא נושא את השם עמיעד ישראל.