כוחות הביטחון מנהלים מצוד נרחב אחר המחבלים שביצעו היום (חמישי) את פיגוע הירי בצומת אסף, בו נהרגו שני בני אדם, צעיר נוסף נפצע אנוש וצעירה נוספת נפגעה קשה. צה"ל הטיל כתר על רמאללה והרכב בו נמלטו המחבלים אותר. מפקד החטיבה המרחבית "בנימין", אלוף-משנה שרון אסמן, סייר בזירת הפיגוע בצומת אסף, וקיים הערכת מצב בשטח. לוחמי צה"ל ממשיכים בסריקות במרחב בכוחות מתוגברים. 



דובר צה"ל, תת אלוף רונן מנליס, אמר בשיחה עם כתבים צבאיים על הפיגוע שהתרחש לפני מספר דקות בצומת אסף: "במקום היו חיילים ואזרחים", ציין, "רכב הגיע לטרמפיאדה וממנו יצא לפחות מחבל אחד שהחל בירי לעבר קבוצות החיילים והאזרחים שהיו במקום". לדבריו, בשלב הזה עדיין לא ידוע האם הכוח שהיה במקום השיב באש.



הרכב הנטוש של המחבלים מהפיגוע בגבעת אסף
הרכב הנטוש של המחבלים מהפיגוע בגבעת אסף



"המחבלים נמלטו מהזירה ולא נפגעו", ציין מנליס, "מספר גדודים נוספים יגיעו כדי לתגבר באיו"ש והוטל כתר בבידוק מלא על רמאללה. כמו כן, ישנה פעילות נוספת במספר מקומות נוספים". הוא אמר כי "ההבנה היא שהאירועים הללו יכולים לעורר חקיינות, כאשר מחר זהו יום השנה להקמת חמאס". לדבריו, בשטח תהיה פעילות רחבה והמפקדים נמצאים במקום.



תת אלוף רונן מנליס הוסיף: "אנחנו נחושים לפעול מול הטרור, כאשר למיטב הבנתי הכוחות במקום היו במהלך משימה". הוא ציין כי אינו מודע "לקשר בין החוליה ואירועי הלילה, ולא ידוע האם יש קשר לחוליה שביצעה את הפיגוע בעפרה".



בתוך כך, בבתי החולים בירושלים מאושפזים שני הפצועים קשה מהפיגוע. מבית החולים הדסה עין כרם, בו מאושפז הפצוע אנוש, נמסר כי הוא עבר הערכה ראשונית ובדיקת CT ונמצא בניתוח. הפצועה קשה, צעירה בת 20, פונתה לבית החולים שערי צדק במצב קשה, עם פגיעות בירך שמאל ובאגן. ד"ר אלון שוורץ אמר כי "היא הגיבה טוב למנות דם, התייצבה והועברה להמשך בדיקות. היא פצועה קשה ויציב, כרגע לא נשקפת סכנה לחייה".