הותר לפרסום: שני הנרצחים בפיגוע הירי שאירע היום (חמישי) בגבעת אסף הינם חיילי צה"ל. הודעה נמסרה למשפחות הלוחמים. בפיגוע הקטלני נפצע באורח קשה חייל נוסף ואזרחית נוספת נפצעה גם היא קשה. כמו כן, הותר לפרסום כי מבצעי פיגוע הירי נמלטו לרמאללה. הפיגוע אירע במהלך הבוקר ובמהלכו נפתחה אש מחבלים מרכב חולף לעבר קבוצת חיילים ששהו בטרמפיאדה בצומת אסף שבבנימין.



בעקבות הפיגוע, צה"ל הטיל כתר על רמאללה והרכב בו נמלטו המחבלים אותר. מפקד החטיבה המרחבית "בנימין", אלוף-משנה שרון אסמן, סייר בזירת הפיגוע בצומת אסף, וקיים הערכת מצב בשטח. לוחמי צה"ל ממשיכים בסריקות במרחב בכוחות מתוגברים. 



צילום: פלאש 90




צילום: דובר צה"ל



ד״ר באלה מיקלוש, מנהל יחידת הטראומה בבית החולים אמר כי הפצוע עבר הערכה ראשונית ובדיקת CT ונמצא בניתוח. הפצועה קשה, צעירה בת 20, פונתה לבית החולים שערי צדק במצב קשה, עם פגיעות בירך שמאל ובאגן. ד"ר אלון שוורץ, רופא בבית החולים, אמר כי "היא הגיבה טוב למנות דם, התייצבה והועברה להמשך בדיקות. היא פצועה קשה ויציב, כרגע לא נשקפת סכנה לחייה".



2 ק"מ בלבד מזירת הפיגוע הקודם
ביום שני אירע פיגוע בצומת עפרה, בו נפצעו שבעה בני אדם, בהם שירה איש רן בת ה-21, שהיתה בהריון ובנה יולד בחודש שביעי. אמש הוא נפטר והובא למנוחות ושמו עמיעד ישראל. 
הלילה חיסלו כוחות הביטחון את צלאח ברגותי, המחבל שביצע את הפיגוע. ארגון חמאס אף פרסם הודעה רשמית, בה הודה כי ברגותי, מהכפר כובאר ליד רמאללה, הוא זה שחוסל. מדובר בבנו של בכיר חמאס, עומר ברגותי, שהיה אסיר בישראל במשך 25 שנים. מקורות פלסטינים דיווחו, כי כוחות צה״ל נכנסו לבית המשפחה. 
עוד הלילה, חוסל, אשרף נעאלוה, המחבל שביצע את פיגוע הירי באזור התעשייה ברקן שנתפס לאחר מצוד בן יותר מחודשיים. כוחות הביטחון פשטו על מחנה הפליטים עסכר שבשכם, ולאחר חילופי אש עם החבל, חיסל אותו.