חייל צה"ל נפצע הערב (חמישי) באורח קל בניסיון פיגוע דריסה באל-בירה שליד רמאללה, במרחב החטיבה המרחבית "בנימין". מדובר צה"ל נמסר כי מחבל ניסה לדרוס עם רכבו לוחמי צה"ל שהיו בפעילות מבצעית. כוחות הביטחון במקום הגיבו בירי ונטרלו את המחבל. עימותים בין כוחות צה"ל למתפרעים פלסטינים פרצו בכניסה לאל-בירה.

מוקדם יותר הותר לפרסום כי שני ההרוגים בפיגוע הירי שאירע היום בגבעת אסף הינם חיילי צה"ל. הודעה נמסרה למשפחות הלוחמים. בפיגוע הקטלני נפצע באורח קשה חייל נוסף ואזרחית נוספת נפצעה גם היא קשה. הפיגוע אירע במהלך הבוקר ובמהלכו נפתחה אש מחבלים מרכב חולף לעבר קבוצת חיילים ששהו בטרמפיאדה בצומת אסף שבבנימין.
בעקבות הפיגוע, צה"ל הטיל כתר על רמאללה והרכב בו נמלטו המחבלים אותר. מפקד החטיבה המרחבית "בנימין", אלוף-משנה שרון אסמן, סייר בזירת הפיגוע בצומת אסף, וקיים הערכת מצב בשטח. לוחמי צה"ל ממשיכים בסריקות במרחב בכוחות מתוגברים.   

זירת ניסיון הפיגוע בבנימין. צילום: קובי ריכטר, TPS
זירת ניסיון הפיגוע בבנימין. צילום: קובי ריכטר, TPS

 

בתוך כך, עשרות מתלמידי ישיבת נווה חסמו את מעבר כרם שלום לשני הכיוונים ובדגש על כיוון עזה, באמצעות צמיגים בוערים במחאה על המציאות הביטחונית והפיגועים האחרונים. שר החינוך נפתלי בנט קרא לגירוש משפחות מחבלים בתגובה לגל הפיגועים. ״גל פיגועי הרצח מתחולל כי המחבלים הפסיקו לפחד מאיתנו. יהודים נרצחים כי השתתפות בפיגועי טרור הפכה לביזנס משתלם, והמשפטיזציה משתקת את מערכת הביטחון מלפעול: לא הרסו למעלה מ-105 בתי מחבלים, לא עוצרים משכורות רוצחים ולא מגרשים מחבלים", אמר בנט.

"עמיעד ישראל ז״ל ושני חיילים גיבורים נרצחו באכזריות על ידי השפלים שבאדם", הוסיף יו"ר הבית היהודי. "לכן, החלטתי להביא את החוק לגירוש משפחות מחבלים להצבעה ביום ראשון הקרוב, למרות התנגדותם הנמרצת של המשפטנים הסובבים את נתניהו. אם לא נפעל מיד, נראה התגברות של גל הטרור״. 
 
ממועצת יש''ע נמסר בתגובה לפיגוע בגבעת אסף: "זהו פיגוע ירי שני השבוע. יש להרוס את בתי המחבלים ולסגור את כל היציאות מרמאללה בהקדם. בתוך כך, יש לתת תשובה ציונית הולמת ולאשר באופן מיידי את היישוב עפרה ונקודות התיישבות נוספות ביהודה ושומרון. כך נחזיר את ההרתעה ואת הביטחון לאזרחי ישראל. אנו מביעים את תנחומינו הכנים למשפחות ההרוגים ומאחלים החלמה מהירה לפצועים בפיגוע הנורא הזה".

הפגנת תלמידי הישיבות בכרם שלום במחאה על הטרור. צילום: TPS
הפגנת תלמידי הישיבות בכרם שלום במחאה על הטרור. צילום: TPS



"ברווזים במטווח"

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר בתגובה: "הטרור הרצחני מרים ראש ואנחנו לא נשב יותר בחיבוק ידיים. אני דורש מראש הממשלה לטפל בטרור כמו שצריך לטפל בטרור. צעד ראשון חייב להיות איסור מוחלט ומיידי על האוכלוסייה הערבית להמשיך לנסוע בציר 60. במקביל חייבים לצאת מהחשיבה המקובעת, להבין שאנחנו בעיצומו של גל טרור רצחני חדש ולבצע טיפול שורש אמיתי בתשתיות הטרור. תושבי בנימין לא יהיו ברווזים במטווח הירי של הטרור הפלסטיני".
 
כזכור, ביום שני אירע פיגוע בצומת עפרה, בו נפצעו שבעה בני אדם, בהם שירה איש רן בת ה-21, שהיתה בהריון ובנה יולד בחודש שביעי. אמש הוא נפטר והובא למנוחות ושמו עמיעד ישראל. 
הלילה חיסלו כוחות הביטחון את צלאח ברגותי, המחבל שביצע את הפיגוע. ארגון חמאס אף פרסם הודעה רשמית, בה הודה כי ברגותי, מהכפר כובאר ליד רמאללה, הוא זה שחוסל. מדובר בבנו של בכיר חמאס, עומר ברגותי, שהיה אסיר בישראל במשך 25 שנים. מקורות פלסטינים דיווחו, כי כוחות צה״ל נכנסו לבית המשפחה. 
עוד הלילה, חוסל, אשרף נעאלוה, המחבל שביצע את פיגוע הירי באזור התעשייה ברקן שנתפס לאחר מצוד בן יותר מחודשיים. כוחות הביטחון פשטו על מחנה הפליטים עסכר שבשכם, ולאחר חילופי אש עם המחבל, חיסל אותו.