"אני זוכרת שראיתי אנשים נופלים": שרי ארביב הייתה עדה לפיגוע הקשה שאירע הבוקר בגבעת אסף, בו נהרגו שני חיילי צה"ל, וחייל ואזרחית נוספים נפצעו קשה. במהלך הפיגוע נפתחה אש מחבלים מרכב חולף לעבר קבוצת האנשים ששהתה בטרמפיאדה בצומת אסף שבבנימין. שרי, שנכחה במקום ולא נפגעה מהירי, סיפרה על מהלך האירועים: "עמדתי בטרמפיאדה וחיכיתי שיאספו אותי הביתה מהאימון שלי. לפתע נעצר רכב כחול וחשבתי שבאו לאסוף אותי, אבל לפתע יצא ממנו בחור עם נשק. ראיתי את הנשק שלו, הוא ירה מספר פעמים, שמעתי הרבה יריות".

"אני רק זוכרת שרצתי והמשכתי לרוץ לא יודעת כמה - אם קילומטרים או מטרים, עד שראיתי ג'יפ של הצבא. צעקתי להם 'דחוף דחוף היה ירי תגיעו מהר'", הוסיפה ארביב, "אני זוכרת שראיתי אנשים נופלים על הרצפה, אני זוכרת זעקות של אנשים לעזרה - אני פשוט בשוק, זה נס שאני כרגע משוחחת אתכם".
"אחר כך ראיתי הרבה כוחות צבא מגיעים למקום, ופינו אותי לבית החולים שערי צדק כנפגעת חרדה", סיפרה ארביב, והוסיפה על התחושות הקשות לאחר הפיגוע: "אני כולי רועדת ולא מעכלת את גודל האירוע. שמעתי שיש הרוגים ופצועים. אני מאחלת החלמה מהירה לפצועים ולאנשים הצעירים שעמדו לידי, ויכולתי להיות במקומם".

בעקבות הפיגוע צה"ל הטיל כתר על רמאללה והרכב בו נמלטו המחבלים אותר. מפקד החטיבה המרחבית "בנימין", אלוף-משנה שרון אסמן, סייר בזירת הפיגוע בצומת אסף, וקיים הערכת מצב בשטח. לוחמי צה"ל ממשיכים בסריקות במרחב בכוחות מתוגברים.

כזכור, ביום שני אירע פיגוע בצומת עפרה, בו נפצעו שבעה בני אדם, בהם שירה איש רן בת ה-21, שהייתה בהריון ובנה יולד בחודש שביעי. אמש הוא נפטר והובא למנוחות ושמו עמיעד ישראל.

הלילה חיסלו כוחות הביטחון את צלאח ברגותי, המחבל שביצע את הפיגוע. ארגון חמאס אף פרסם הודעה רשמית, בה הודה כי ברגותי, מהכפר כובאר ליד רמאללה, הוא זה שחוסל. מדובר בבנו של בכיר חמאס, עומר ברגותי, שהיה אסיר בישראל במשך 25 שנים. מקורות פלסטינים דיווחו, כי כוחות צה״ל נכנסו לבית המשפחה.

עוד הלילה, חוסל, אשרף נעאלוה, המחבל שביצע את פיגוע הירי באזור התעשייה ברקן שנתפס לאחר מצוד בן יותר מחודשיים. כוחות הביטחון פשטו על מחנה הפליטים עסכר שבשכם, ולאחר חילופי אש עם החבל, חיסל אותו.