בעקבות גל הפיגועים בשבוע האחרון, מתקיימות בשעות האחרונות מספר הפגנות בכמה מוקדים בארץ במחאה על "אוזלת ידה של הממשלה בטיפול בפיגועי הטרור האחרונים". למרות ההודעה של ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, לגבי הרס בתי המחבלים והידוק הכתר סביב רמאללה, המפגינים דורשים פעולות חזקות יותר למיגור התופעה.



בהפגנה הראשונה שמתקיימת מול בית ראש הממשלה בירושלים, משתתפים כמה מאות בני אדם תומכי מועצת יש"ע, שמניפים דגלי ישראל וקוראים קריאות כמו "לא לפחד מהטרור" ו-"עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה". חננאל דור, יושב ראש מועצת יש"ע אמר כי "חופש תנועה לפלסטינים בכבישי יהודה ושומרון משמעותו חופש לטרור, הטרור מנסה לסלק את ההתיישבות". בנוסף, מרכז האיחוד הלאומי התכנס באולפנת עפרה, בהשתתפות שר החקלאות אורי אריאל וחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' במטרה לבחון את המשך דרכה של מפלגת הבית היהודי בקואליציה. השניים הגיבו להודעת ראש הממשלה כי היא מבורכת אך היא "תימדד במעשים".



ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ אמר: "כשהדלקנו נרות בעפרה יחד, הייתי שם וכעבור 10 דקות חזרתי לפיגוע נורא עם מספר נפגעים  שבו העובר נרצח שלא זכה לראות אור יום. נפגשתי עם ראש הממשלה ושר הביטחון ועם אלוף הפיקוד ואמרתי להם שאנחנו סומכים על כוחות הביטחון אבל היום הגעתי לפיגוע שני, שהיה 5 קילומטר מהפיגוע הקודם וראיתי את החיילים שרויים והגעתי להחלטה שעד כאן. אנחנו אומרים עד כאן. אנו דורשים מראש הממשלה ומשר הביטחון, ביטחון. אני קורא להחזיר את הסיכולים הממוקדים, לרסק את תשתיות הטרור ולהחזיר את הביטחון לנו ולעם ישראל.

"אנו קוראים לך, ראש הממשלה לתת תשובה לאזרחי ישראל ולהכיל ריבונות בכל יהודה והשומרון היום. הפיגוע הזה הוא המשך לעשרות ומאות פיגועים. יש תשתיות חזקות ואנחנו דורשים ישובים חדשים, הסדרת ההתיישבות במאסות אדירות. זה מה שינצח את הטרור.
המאבק הזה ימשיך עד שיחזור הביטחון ותינתן תשובה ציונית הולמת. עד כאן".

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, אמר : "הממשלה הזו נוהגת כממשלת שמאל. ואם תמשיך כך תהיה בסכנה קיומית. מכריזים על השבתת הרשויות החל מיום ראשון. דורשים הרתעה החזרת המחסומים פעולות תגמול".

כ-30 מפגינים בצומת עפרה. צילום: TPS



הפגנה נוספת מתרחשת באזור הפיגוע בצומת גבעת אסף שבאזור בנימין, בה הציר נחסם לחלוטין לתנועה על ידי מכוניות אזרחיות, ועשרות נערים מהיישובים באזור רודפים אחרי נהגים ערבים, קוראים לעברם מילות גנאי ומיידים אבנים לעבר רכביהם. כוחות הביטחון נמצאים במקום ומנסים להשליט סדר ולפנות את הציר לתנועה. מוקדם יותר, נחסם מעבר כרם שלום על ידי כ-30 תלמידי ישיבת "נווה". הנערים חסמו את הכביש בעזרת צמיגים בוערים. באחד המקרים, אחד הרכבים אולץ לסוע לאחור, דלת המכונית נפתחה ורק בהתערבות שוטרי מג"ב שהיו באזור נמנע עימות.



בהמשך לזעם הציבורי, שר המדע אופיר אקוניס אמר כי "יש להחיל את הריבונות על המרחבים היהודיים ביהודה ושומרון. את הגל העכור והאכזרי הזה צריך לגדוע מיד. שידעו החיות הדו רגליות, שולחיהם ומשפחותיהם שככל שהם ינסו להחריב - אנחנו נתחזק. יש לגרש את משפחות המחבלים ולהחריב את הבתים שבהם גידלו את חיות האדם הללו״.

כזכור, הבוקר (חמישי) נרצחו שני חיילים מחטיבת כפיר, ושניים נוספים נפצעו ביניהם חייל ואזרחית באורח קשה בפיגוע ירי בטרמפיאדה בצומת גבעת אסף, על כביש 60, דרומית לעפרה. המחבלים נמלטו מהזירה וצה"ל הטיל כתר על רמאללה במטרה ללכוד את המחבלים.