גל הפיגועים: ההסלמה ביהודה ושומרון, שהובילה לשורה של פיגועים בשבוע האחרון, מסעירה את המדינה ואת תושבי ההתנחלויות. הפרשן הצבאי של חדשות עשר, צבי יחזקאלי, התראיין היום (שישי) בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM ואמר: "יש לחמאס רוח גבית, הוא מבין שישראל חלשה במיוחד אחרי הסכם הפסקת האש שנחתם אחרי ההסלמה האחרונה ברצועת עזה. מבחינת החמאס, אנחנו לקראת עוד הסלמה, הפעם בגדה. החלום שלו זה הגדה המערבית, להפיל את אבו מאזן ולעשות אינתיפאדה".

אנו עדים להסלמה בגדה בהובלת החמאס. לאן זה הולך לדעתך?

"זה הולך לעוד הסלמה מבחינת חמאס אם זה תלוי בהם. מאוד מעניין לראות איך ישראל תפעל בעניין הזה. מודיעינית יש לישראל עליונות, אבל צריך להבין את האנרגיה פה, חמאס כרגע מוציא לפועל את מה שתמיד רצה להוציא לפועל: התכנית שלו להפוך את הגדה. החלום שלו זה הגדה המערבית, להפיל את אבו מאזן ולעשות פה אינתיפאדה, הוא לא היה רוצה את האינתיפאדה ברצועת עזה כרגע ולכן חתם על הסכם הפסקת אש, אבל עדיין חייב להעביר את זירת המלחמה מעזה לגדה. חמאס זה ארגון שהסעיף הראשון שלו באמנה זה שאני ואתה נלך לים ונחזור למקום שמהם אבותינו באו משם. זה חמאס.  


עוד הוסיף יחזקאלי על עיתוי הוצאת גל הפיגועים ואמר כי "יש רוח גבית, יש הבנה בחמאס שישראל חלשה במיוחד לאחר הסכם הפסקת האש שעשה איתה ברצועת עזה לפני מספר שבועות, והרי לך וזה איפשור. חוליות הצליחו. השטחים כרגע זה מקום יחסית שקט, יש שגשוג כלכלי, יש רשות פלסטינית, לקחת רכב לצאת לעוקפין זה לא כזה סיפור ויש איפשור ויש ניצנים של הזרוע הצבאית, והכי חשוב להבין שהזרוע הצבאית הזאת עובדת מעזה. זה לא התארגנות של הגדה. נטו זה הפעלה מעזה".



לדעתך החמאס ימשיך להוציא פיגועים בגדה?
"חד וחלק ודאי. הם ספגו מכה קשה מישראל ומהרשות הפלסטינית בחיסול התשתית הצבאית החמאסית. אזכיר לך פיגוע של משפחת הנקין בסוכות לפני שנתיים.  עדיין, למרות הכל, לחמאס יש את האנרגיה הזו. לכן אני אומר שזה ימשיך, כי חמאס זרע את הזרעים. הסלוגן שלהם זה 'חמאס עם האנשים'. הם זכו בבחירות בגדה, יש להם תשתית של אנשים, השאלה היא גם במודיעין אתה לא יכול לעצור את זה כ100 לרמה של 0 טרור. זה היה ויימשך, השאלה אם הרשות תירתם, והשאלה השנייה היא איך אבו מאזן יירתם. כשכל אנשי הפתח מריעים לפיגועים האלה - וזו אחת הבעיות כרגע כי אבו מאזן מפנה לה עורף".

אני גם קראתי באיזה מקום שחמאס מדבר על חטיפת חיילים. אתמול זה לא היה רחוק מזה כי חטפו את הנשק.
"נכון, אני חושב שהפיגוע אתמול לא היה מתוכנן לחטיפה, ויש תכנונים לחטיפה בשטחים ואני חושב שהחטיפה שהייתה בגוש עציון בצוק איתן הייתה בסופו של דבר מה שהרים את קרנו של חמאס, הם אמרו שהם לא צריכים טילים אלא יכולים לחטוף חיילים. הם לא ציפו לזה, החוליה של אתמול סה"כ עשתה את ההמשך של החוליה הקודמת מהפיגוע בעופרה ולא האמינו שזה יכול להיות, קם אתגר גדול ומסוכן".

כלומר גל הפיגועים צפוי להימשך ועניין חטיפות החיילים גם צריך להילקח בחשבון?
"ודאי. חמאס כרגע מעביר את המלחמה מעזה לגדה בכל דרך שהיא וזה טוב לו כי הוא מביך את ישראל ומאיים על הרשות. הוא מרוויח פעמיים. אני חושב שחמאס שש אלי קרב, תמיד רוצה את זה כי הבין את הנוסחה הפשוטה, שהיא תתעסק עם היהודים בכל דרך תרוויח תמיד. הדבר היחיד שאני יכול לראות מנגד זה את הסיכולים ואת היכולת המדהימה של שירותי הביטחון שלנו שעובדים, כמות הסיכולים מראה לך כמה אנרגיה יש בשטח".

אתה אומר שחמאס העביר את המלחמה מעזה לגדה אם כך ישראל טעתה טעות קשה שלא היכו את החמאס בסבב האחרון.
"גם אז התראיינתי ואמרתי שודאי. גם אם אתה מחליט ללכת על הפסקת אש תתפור הסכם שיסגור לך גם את הגדה. זה הכל עניין במזרח התיכון של איך, לא משנה מה. אתה מחליט ללכת למלחמה? תעשה מלחמה כמו שצריך. מחליט ללכת למבצע? תעשה אותו כמו שצריך. מחליט הפסקת אש? אל תיתן להם שידם תהיה על עליונה עם הטיל הזה לאוטובוס ולצאת כמנצחים. והנה עכשיו קוצרים פירות באושים".