שבועיים לאחר החלטת בית המשפט העליון, הרס הלילה (בין שישי לשבת) צה"ל את הבניין בו התגוררה משפחתו של איסלאם אבו חמיד, המחבל שהטיל על ראשו של לוחם דובדבן, סמ"ר רונן לוברסקי ז"ל, לוח שיש. ההריסה בוצעה כאמור לפנות בוקר, בתום מצור על הבית הנמצא במחנה הפליטים אל אמערי, שנמשך כחמש שעות. אם המשפחה, אום נאסר אבו חמיד, אמרה בעקבות הוצאתה מביתה והריסתו: "נפדה את פלסטין בדמנו ובבתינו".



במהלך הריסת הבניין החלו עימותים בין פלסטינים לחיילי צה"ל, אלו כללו גם חילופי אש. מקורות פלסטיניים מסרו כי כתוצאה מהעימותים נפגעו 56 צעירים, בהם חמישה מירי אש בפלג התחתון של הגוף. עוד דווח כי 500 חיילים וכלי טיס לא מאויש, איבטחו את הריסת הבניין. ראש הוועד למאבק בגדר וההתנחלויות ברשות הפלסטינית, וליד עסאף, הודיע כי הוקמה ועדה שתפקידה לבנות מחדש את בית משפחת אבו חמיד, שפוצץ כאמור על ידי צה"ל.



משפחת לוברסקי הגדירה לפני כשבועיים את החלטת בית המשפט העליון להרוס את הבניין כ"ניצחון השפיות". ולדימיר לוברסקי אביו של רונן ז"ל הוסיף כי: "ארגוני הדה-לגיטימציה מבקשים שוב ושוב לחזק את המחבלים. החלטת בג"ץ היא ניצחון השפיות. אנו מקווים כי כעת ימשיכו המחוקקים בצעדים המתבקשים הבאים והם קידום חבילת הרתעה נגד הטרור. אנו מצפים רק לדבר אחד נוסף והוא הטלת עונש מוות למחבל שרצח את רונן ז"ל". 



סמ"ר רונן לוברסקי. צילום: באדיבות המשפחה



תיעוד הריסת בית המחבל. צילום: דובר צה"ל



כזכור, סמ"ר לוברסקי נהרג במאי האחרון במהלך פעילות מבצעית של יחידת דובדבן במחנה הפליטים אל־עמארי, מזרחית לרמאללה. האירוע התרחש במהלך פעילות מבצעית שגרתית, שכללה מעצר של מבוקשים באזור, כאשר המחבל, אסלאם נאג'י, הטיל על ראשו של לוברסקי לוח שיש, ופצע אותו בראשו. לוברסקי פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, אך שם כאמור, ולמרות מאמצי הרופאים, נאלצו לקבוע את מותו.



הריסת בית המחבל. צילום: דובר צה"ל



תיעוד הריסת בית המחבל. צילום: דובר צה"ל