נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נתן היום (שבת) הנחיות לבנייה מחודשת של בית משפחתו של איסלאם אבו חמיד, המחבל שרצח את סמ"ר רונן לוברסקי ז"ל באמצעות הטלת לוח שיש על ראשו. הבית, שנמצא במחנה הפליטים אל-עמרי, נהרס לפנות בוקר בפעולת צה"ל, שבועיים לאחר אישור בית המשפט העליון.

הרשות הפלסטינית, חמאס וארגונים פלסטיניים אחרים גינו את הריסת הבית, כינו אותה כ"פשע" וקראו לפלסטינים "להמשיך את ההתנגדותם לישראל". חוסיין אל שייח', חבר הוועד המרכזי של הפת"ח, אמר לעיתונאיים ברמאללה כי "הנשיא מחמוד עבאס הוציא הנחיות ישירות לבנות מחדש את בית משפחת אבו חמיד במחנה הפליטים אל-עמרי".
בתוך כך, אבו מאזן צפוי לנסוע מחר לירדן לשיחות עם המלך עבדאללה באשר להתפתחויות האחרונות בגדה. לדברי חוסיין אל שייח', הנשיא מנהל מגעים אינטנסיביים אזוריים ובינלאומיים על מנת "לעצור את התוקפנות והטרור של המתנחלים נגד הפלסטינים". לדבריו, "ההנהגה הפלסטינית לא תעמוד מנגד בזמן המתקפה המטורפת כלפי העם שלנו, במסגרת התוכנית לחסל את הסוגייה הפלסטינית".


הריסת בית המחבל. "לא ראינו כאן שוטר פלסטיני אחד". צילום: דובר צה"ל
 
וליד עסאף, האחראי על המאבק בגדר ההפרדה ובהתיישבויות, הודיע גם הוא על הכוונה לבנות מחדש את הבית שנהרס. במסיבת עיתונאים שנערכה סמוך למקום, אמר עסאף כי תוקם ועדה ארצית על מנת לבנות בהקדם האפשרי את הבית מחדש. "העם שלנו לא יקבל את מדיניות הענישה הקולקטיבית שהטיל הכיבוש נגד נשים וילדים, כדי לרצות את המתנחלים", אמר עסאף. "לא נקבל את המדיניות של הריסת בתיהם של אזרחים".
עם זאת, חלק מתושבי מחנה הפליטים אמרו היום כי הם כועסים גם על הרשות. "לא ראינו שוטר פלסטיני אחד במהלך הפשיטה הישראלית", התלונן אבו אשרף, שריצה עונש מאסר של שלוש שנים בכלא הישראלי. "אנחנו קוראים למנהיגות הפלסטינית להפסיק את התיאום הביטחוני עם האויב הישראלי". 
תושב אחר במחנה, אחמד אבו קוואיק, אמר כי הריסת הבית "תיצור אינתפיאדה חדשה" נגד ישראל והרשות הפלסטינית. לדבריו, "נמאס לנו מהצהרות הגינוי של הרשות. היא לא עושה דבר כדי להגן על עמנו".