גל הטרור ביהודה ושומרון שעלה בשבוע שעבר מעלה שאלות מהותיות באשר לגורמים ולנסיבות שגרמו לכך, ותהייה האם השבוע שחווינו הוא סימן לבאות? צבי יחזקאלי, ראש דסק הערבים של 'חדשות עשר' ניתח בתכניתה של אילה חסון ב-103FM את הדינמיקה ברחוב הפלסטיני, ויחסי הכוחות בין אבו מאזן לחמאס. "לא משנה איך נצא מהמשוואה הזאת - חמאס חזק יותר מאבו מאזן", אמר. 

"שוב אנחנו מובלים על ידי חמאס", ציין יחזקאלי. "בפעם האחרונה שדיברנו בתכניתך עסקנו במהלך שהוביל להפסקת אש ברצועה, ותהינו אז מי יוזם ומי זה שמכניס את הטיל לזירה, וגם הפעם הזאת מתברר לנו שמדובר בחמאס. הפיגועים האחרונים ביהודה ושומרון נוצרו מתוך האנרגיה ברצועת עזה. כשיש הפסקת אש חמאס דוחף לעוד ועוד חוליות שיפעלו לפגע.

בנוסף, יחזקאלי ציין אמת מטרידה בשטחים בה כיום, מי שרוצה לשרוד פוליטית בשטחים חייב לתמוך בחמאס. "הבעיה היא שהיום אתה לא יכול לחיות בשטחים, להיות באג'נדה של אבו מאזן ועדיין להישאר פלסטיני לאומי - אתה חייב לעבור צד. זו הסיבה שבחרו בחמאס בשנת 2007, זו הייתה בחירת מחאה".

"חייב לעצור את התקוממות חמאס"

יחזקאלי הדגיש בראיון את היחסים המתוחים בין חמאס לאבו מאזן, והמלחמה על השליטה ביהודה ושומרון. "זה המלכוד של אבו מאזן. יש תהליכים שאנחנו לא רואים ביניהם קשר אך יש להם קשר. אבו מאזן יודע שאם הוא ימשיך עם הפיגועים הוא ייפול. הוא בעל אג'נדה של קיום תהליך מדיני, ולכן הוא חייב לעצור את התקוממות חמאס. חמאס מסכנים אותו, וזאת הסיבה שכוחות הביטחון הפלסטיניים הכו כל מי שניסה לפגע. זה המלכוד, לא משנה איך נצא מהמשוואה הזאת - חמאס חזק יותר".