לוחמי צה"ל בשיתוף שב"כ איתרו לפני מספר ימים נשק מסוג קלצ’ניקוב ומחסניות שבאמצעותו ביצע המחבל את פיגוע הירי בצומת אסף וכן נשק שהיה שייך לאחד הלוחמים שנפגעו באירוע, כך הותר הערב (ראשון) לפרסום. מדובר צה"ל נמסר כי כוחות הביטחון ממשיכים בפעולות ללכידת המחבלים המעורבים בפיגועים האחרונים.

נשק של אחד משני הלוחמים שנהרג בפיגוע בגבעת אסף נגנב מהזירה על ידי המחבלים שביצעו את הירי. סמ"ר יובל מור יוסף וסמל יוסף כהן נרצחו ביום חמישי בפיגוע ירי בצומת גבעת אסף, שבין בית אל לעפרה. חייל נוסף נפצע באורח אנוש וצעירה נפצעה קשה. במערכת הביטחון מעריכים כי את הפיגוע ביצעה חוליית חמאס שאנשיה הצליחו להימלט מהמקום לכיוון רמאללה. צה"ל כיתר את העיר בכוחות מתוגברים ופתח בסריקות אחר היורים.
 
עדי ראייה סיפרו אז כי הרכב של המחבלים הגיע מכביש 60 ופנה מערבה בצומת גבעת אסף. הם עצרו את מכוניתם ליד הבטונדה ומחבל חמוש יצא מהרכב ופתח באש מטווח קצר לעבר לוחמים מחטיבת כפיר שעמדו בתחנה ואבטחו את האזרחים שהיו במקום. בעקבות הפיגוע כותרה רמאללה על ידי צה"ל והרכב שבו נמלטו המחבלים אותר.

יובל מור יוסף, יוסף כהן ז"ל. צילום: דובר צה"ל
יובל מור יוסף, יוסף כהן ז"ל. צילום: דובר צה"ל
 
כזכור, המחבל שחדר ליישוב בית אל, דקר חייל ופצע אותו באורח קשה ביום שישי האחרון הסגיר את עצמו לידי כוחות הביטחון, כך הותר לפרסום אמש. בהודעת השב"כ נמסר כי "בעקבות הפעילות המבצעית, הרציפה והממוקדת של צה"ל ושב"כ במהלך סוף השבוע, החשוד בפיגוע שבוצע אתמול (ו') בעמדה צבאית סמוך לבית אל, הסגיר עצמו לכוחות הביטחון". החשוד הועבר לחקירת שב"כ.