רפי לבנגרונד, אביה של קים יחזקאל ז"ל, שנרצחה בפיגוע באזור התעשייה ברקן, אמר הבוקר (שני) בגלי צה"ל כי לא זומן לפגישה עם ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, בניגוד למשפחתו של זיו חג'בי ז"ל שנרצח באותו פיגוע. "אני אומר את האמת, לא נוח להם לשמוע אותי", אמר לבנגרונד, שהוסיף שאין לו איש קשר בסביבת נתניהו. "לא רוצה קשר עם שקרנים. אני רוצה מעשים, לא דיבורים".

לבנגרונד התייחס להריסת בית המחבל שרצח את בתו ואמר כי הוא דורש להרוס את כל בית המחבל כי בני משפחתו היו מעורבים בפיגוע, ולא רק את החלק שבו גר. לאחר שחוסל ביום חמישי האחרון, כוחות צה"ל החלו הבוקר בהריסת ביתו של המחבל מברקן, אשרף נעאלוה, שביצע את הפיגוע באזור התעשייה בברקן, שבו קופחו חייהם של קים לבנגרונד־יחזקאל וזיו חג'בי ונפצעה עובדת נוספת במפעל אלון מתכת, כך על פי פרסומים בכלי התקשורת הפלסטיניים.

על פי הדיווחים, כוחות הביטחון הגיעו בשעות הלילה לכפר שוויכה שבאזור טולכרם, שם מתגוררת משפחתו של המחבל, ובמקום החלו עימותים כשתושבי המקום ניסו למנוע את ההריסה ולהפריע לפעולות הצבא. בתוך כך, במהלך הלילה עצרו לוחמי צה"ל וכוחות שב״כ, מג"ב והמשטרה באיו"ש 18 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות.

פיגוע ירי בברקן
 קים יחזקאל, זיו חג'בי ז"ל. צילום: פייסבוק
קים יחזקאל, זיו חג'בי ז"ל. צילום: פייסבוק


כאמור, המצוד בן תשעת השבועות אחר המחבל הסתיים ביום חמישי לפנות בוקר, עם חיסולו של נעאלוה. במהלך המצוד הממושך שערכו השב״כ, ימ״מ וצה״ל, שעות ספורות לאחר חיסול המחבל שביצע את פיגוע הירי בעפרה,  נעצרו כמה חשודים, ומחקירתם עלה כי בכוונת נעאלוה לבצע פיגוע נוסף, שסוכל עם חיסולו. 
 בלילה שבין רביעי לחמישי, לאחר שכל הקצוות אוחדו, יצאו כוחות משימה משותפים בראשותם של לוחמי הימ"מ שבמשמר הגבול אל מחנה פליטים בשכם, שבו הסתתר המחבל, תוך שהם נערכים לכך שהוא חמוש ויגיב בירי. מדובר צה"ל נמסר כי נעאלוה היה חמוש בעת הגעת הכוחות למקום שבו הסתתר, וכי ניסה להימלט - לפני שנורה וחוסל.

כזכור, צה"ל פעל ביום שבת במחנה הפליטים אל־אעמרי שברמאללה והרס את בית משפחתו בן ארבע הקומות של המחבל שהרג את לוחם דובדבן סמ"ר רונן לוברסקי ז"ל לפני כחצי שנה. אסלאם יוסף אבו חמיד השליך מגג בניין לוח שיש כבד, שפגע בראשו של לוברסקי בעת שהיה בפעילות מבצעית במחנה הפליטים.