המחבל שרצח את שני חיילי צה"ל בפיגוע בגבעת אסף הוא אחיו של מבצע הפיגוע בצומת עפרה, בו נרצח התינוק עמיעד ישראל שיר-רן, כך מדווחים מקורות פלסטיניים. כוחות הביטחון מנהלים מצוד נרחב אחרי עאסם ברגותי, בן 32, תושב הכפר כובאר, שיצאו ממנו שורה ארוכה של מחבלים. הוא ישב כעשור בכלא ושוחרר לפני תשעה חודשים, הוא איש חמאס. הסיפור דווח לראשונה בכאן ב'



עוד דווח כי צה"ל הגיע לבית המשפחה בכפר כובאר, צפונית מערבית לרמאללה ואף מדד את הבית על מנת להרוס אותו. על פי הדיווחים הפלסטיניים, צה"ל החל לחפש אחר עאסם כבר בלילה בו חוסל אחיו צלאח. 


אמש פרסם מועדון האסיר הפלסטיני טענות לפיהן "האסיר המשוחרר עומר ברגותי ובנו עאסף נחקרים באינטנסיביות במשך למעלה מ-20 שעות ביממה במגרש הרוסים בירושלים, כשהם באזיקים, מונעים מהם שינה". עוד נאמר בהודעה, כי משפחת ברגותי מאשימה את הכיבוש "בהתנקשות בחייו של צאלח ללא כל סיבה וכנקמה באביו. קוראים לחקירה בינלאומית".

צלאח ברגותי חוסל בשבוע שעבר, 48 שעות אחרי שירה לעבר אזרחים שעמדו בצומת עפרה. מספר שעות לאחר מכן, יצא אחיו, עאסם, לעבר צומת אסף, ירד מרכבו, ופתח באש לעבר החיילים שעמדו במקום ואבטחו את הטרמפיאדה במקום. מהירי נפגעו שני חיילים - יובל מור יוסף ויוסף כהן, שנרצחו, חייל נוסף נפצע ברוח אנוש וצעירה תושבת המקום נפצעה גם היא.