חמאס מתחזק: סקר חדש שביצע המרכז הפלסטיני למחקרים ברמאללה הראה כי במידה וייערכו בחירות היום בגדה וברצועת עזה, יהיה ככל הנראה שוויון בין ארגוני פת"ח וחמאס, אולם בבחירות ליו"ר הרשות מסתמן יתרון בולט לארגון הטרור השולט ברצועת עזה. הסקר כלל 1,270 פלסטינים, מהגדה ומעזה, והצביע על נסיגה במעמדו של יו"ר הרשות אבו מאזן ברחוב הפלסטיני.

על פי הסקר, 64% מהפלסטינים תומכים בהתפטרותו של יו"ר הרשות הנוכחי, ואילו 65 אחוזים לא מרוצים מתפקודו. אם ייערכו היום בחירות לנשיאות, מחמוד עבאס יקבל את תמיכתם של 42% פלסטינים בלבד, לעומת 49% שיצביעו דווקא למנהיג החמאס, אסמאעיל הנייה. 
לגבי הבחירות לפרלמנט, התוצאות היו צמודות, כאשר 34% הצביעו לחמאס לעומת 35% שהצביעו לפת"ח. לפני שלושה חודשים נערך סקר אחר בו היו התוצאות שונות, כאשר בחמאס תמכו 27% בלבד לעומת 36% שתמכו בפת"ח. יש לציין כי מהסקר עולה ש-53% מהפלסטינים רואים ברשות כנטל ואילו 80% מאמינים שישנה שחיתות במוסדותיה. בנוסף, 47% צידדו בעמדתו של אבו מאזן לפרק את הפרלמנט, לעומת 43% שהתנגדו לכך. 

77% מהמשיבים תבעו להסיר את הסנקציות שהטיל אבו מאזן על רצועת עזה, לעומת 18% שציינו כי יש להמשיך בסנקציות האלו. 61% מהמשיבים התנגדו לעמדתו של אבו מאזן, שדורש למסור את רצועת עזה במלואה לשליטת הרשות הפלסטינית, לעומת 34% שתמכו בדרישה זו.

לגביי המצב ברצועת עזה, 62% ראו בסבב הלחימה האחרון בין ישראל לחמאס כניצחון של חמאס לעומת 31% שראו בסבב ניצחון לישראל. 78% מהציבור הפלסטיני תומך לפי הסקר במאמצים הקטארים לסייע לרצועת עזה, כאשר 73% מהם ראו בצעדים של קטאר כצעדים חיוביים לסוגיה הפלסטינית.
אחד מעורכי הסקר הוסיף כי "תוצאות המחקר מצביעות על כך שארגון פת"ח לא נשאר כפי שהיה בקרב הפלסטינים, ואילו חמאס משתלט על הבמה במקומו ככוח פוליטי צבאי שיכול להיאבק בכיבוש גם במישור הצבאי וגם במישור המדיני".