ירי בוצע הערב (חמישי) לעבר צומת עפרה ככל הנראה מאחד הכפר הפלסטיני עין יברוד. כוחות רבים הגיעו למקום האירוע והחלו בסריקות. חיילי צה"ל שהיו במקום הגיבו בירי. לא דווח על נפגעים. עדי ראייה במקום, עומר מוזס ואביעד אוחיון סיפרו לחברת החדשות: "עמדנו כאן בטרמפיאדה ביציאה מעפרה לכיוון נווה צוף. ואז התחילו יריות מהכפר עין ירוד".



ירי בעפרה. צילום: הודיה סעדיה, טי.פי.אס

עוד הוסיפו: "ברגע ששמענו את היריות נשכבנו מאחורי הבטונדה, החיילים התחילו לירות. ואז הגיעו עוד חיילים ומפקד כנראה והם הודיעו בקשר. אמרו לנו רוצו אחרינו ואז הגענו לפה לכניסה".



בתוך כך, חשוד פלסטיני נורה למוות על ידי כוחות צה"ל במחסום באזור בית אל, זאת לאחר שניסה לפרוץ את המחסום. נוסע נוסף ברכב נפצע.



כזכור, היום פורסם כי המחבל שרצח את שני חיילי צה"ל בפיגוע בגבעת אסף הוא אחיו של מבצע הפיגוע בצומת עפרה, בו נרצח התינוק עמיעד ישראל שיר-רן, כך מדווחים מקורות פלסטיניים. כוחות הביטחון מנהלים מצוד נרחב אחרי עאסם ברגותי, בן 32, תושב הכפר כובאר, שיצאו ממנו שורה ארוכה של מחבלים. הוא ישב כעשור בכלא ושוחרר לפני תשעה חודשים, הוא איש חמאס. 

עוד דווח כי צה"ל הגיע לבית המשפחה בכפר כובאר, צפונית מערבית לרמאללה ואף מדד את הבית על מנת להרוס אותו. על פי הדיווחים הפלסטיניים, צה"ל החל לחפש אחר עאסם כבר בלילה בו חוסל אחיו צלאח. 
אמש פרסם מועדון האסיר הפלסטיני טענות לפיהן "האסיר המשוחרר עומר ברגותי ובנו עאסף נחקרים באינטנסיביות במשך למעלה מ-20 שעות ביממה במגרש הרוסים בירושלים, כשהם באזיקים, מונעים מהם שינה". עוד נאמר בהודעה, כי משפחת ברגותי מאשימה את הכיבוש "בהתנקשות בחייו של צאלח ללא כל סיבה וכנקמה באביו. קוראים לחקירה בינלאומית".