פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה הבוקר (שישי) כתב אישום בבית המשפט המחוזי בבאר שבע כנגד הפועל הירדני בן ה-28 טאהר ח'לף, שביצע את פיגוע הדקירה בנמל אילת בסוף חודש נובמבר. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות רבות נגד ביטחון המדינה, ביניהן ניסיון רצח ועבירות לפי חוק המאבק בטרור.



על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין מורן גז, כבר במהלך מבצע "עופרת יצוקה", החליט הנאשם לבצע פיגוע ירי בגבול ירדן ישראל לעבר מטרות ישראליות. הנאשם נטל בשעתו נשק אוטומטי שהחזיק אביו בביתם, רכש 200 כדורי תחמושת מהשוק בעמאן ונסע עם שותפו לעבר הגבול עם ישראל על מנת לבצע פיגוע ירי. הפיגוע נמנע רק בעקבות העובדה שכעבור מספר דקות נסיעה, השניים נתקלו באביו של הנאשם, וכאשר נודע לו שהם מתכננים לבצע פיגוע הוא מנע ממנו ליישם את התכנית.


על פי כתב האישום, במהלך חודשי הקיץ בשנת 2017, קשר הנאשם קשר עם בני דודיו לבצע פיגוע ירי בתוך שטחי מדינת ישראל. הנאשם ושותפיו תכננו להשיג נשק ולהיכנס דרך פריצה בגדר הגבול בין ירדן למדינת ישראל ולבצע ירי לעבר ישראלים. לצורך כך, יצאו הנאשם ושותפיו ל-2-3 סיורים בגבול בין ירדן לישראל, מאזור ים המלח עד לעקבה, על מנת לבדוק את האזור ולחפש פריצה בגדר דרכה יוכלו להיכנס לשטח ישראל. במהלך הסיורים, הבחינו ברכבים ישראליים נוסעים בכביש סמוך לגבול, אולם הבינו כי התכנית לביצוע הפיגוע תהיה קשה והחליטו לוותר.

זמן מה לאחר מכן, ומכשכל תוכניותיו כשלו, החליט הנאשם לבקש היתר כניסה לישראל על מנת להגיע לירושלים ולבצע שם פיגועי דקירה. על מנת לקדם תוכנית זו, פנה הנאשם לאחיו ולבני דודיו והציע להם להצטרף. הארבעה הסכימו וקשרו עם הנאשם קשר להיכנס יחדיו לישראל, להגיע  לירושלים, לרכוש שם סכינים ולבצע בעיר פיגועי דקירה כנגד ישראלים.

הנאשם וחבריו פנו לחברת השמה בעמאן וביקשו ממנה שתשיג עבורם אישור עבודה בישראל. בעל חברת ההשמה חשד בכוונותיהם של הארבעה, ושאל אותם האם הם מבקשים להיכנס לישראל כדי לבצע פיגוע, אולם הם הכחישו זאת. לאחר מספר ימים, הודיע להם בעל חברת ההשמה כי לא קיבלו אישור. 
 

לפי המתואר בכתב האישום, לאחר שהנאשם קיבל בנובמבר השנה אשרת עבודה בישראל, החליט לנצלה על מנת לבצע פיגוע בישראל ולמות במהלכו כשהיד. כל זאת ביקש הנאשם "מתוך הזדהות עם העם הפלסטיני, למען פלסטין והאל וכנקמה על הכיבוש". 
 
בתאריך 29/11/18, יצא הנאשם לראשונה לישראל עם אשרת העבודה שקיבל והחל לעבוד בנמל אילת. בסיום יום העבודה, שב הנאשם לעקבה ובלילה נפגש עם אחיו ובני דודיו, שיתף אותם כי בכוונתו לבצע את הפיגוע באילת וביקש מהם כי יתעדו אותו בווידאו אומר צוואתו למשפחתו. לאחר מכן, בחדרו במלון בעקבה שבירדן, צולם הנאשם בטלפון הנייד מבקש מהוריו לשמור על אשתו וילדיו ונפרד מהם תוך שהוא אומר דברים בשבח הג'יהאד. את דבריו חתם באומרו משפט מהקוראן שנוסחו "אל תחשיבו מי שמת למען ה' כמת, אלא חיי ונושם אצל האל".
הנאשם סבר כי לא יצליח להשיג נשק והחליט לבצע את הפיגוע, למחרת היום, באמצעות פטיש, במקום עבודתו בנמל אילת. כשהבחין בשני צוללנים העובדים במקום, היהודים היחידים באזור, החליט לרצוח אותם באמצעות פטיש בניין. הוא הכה את אחד הצוללנים בראשו יותר משלוש מכות חזקות, בזמן שפועל ירדני שהיה במקום ניסה לעצור אותו מלהמשיך במעשיו. הנאשם נאבק בפועל ופצע אותו בראשו תוך כדי שהוא מורה לו להתערב שכן לדבריו "אנחנו מוסלמים והם יהודים".

לאחר מכן, ניגש הנאשם לעבר הצוללן השני, ששהה אותה עת על  סולם שהיה ממוקם במים. כשהגיע הנאשם לסולם, ירד עליו שני שלבים והכה את הצוללן מספר מכות חזקות בראשו עם הפטיש. כתוצאה מהמכות, נפל הצוללן לתוך המים והנאשם קפץ אחריו כשהפטיש בידו ושחה לכיוונו. העובדים הירדנים שהיו אותה עת במקום ניסו לשכנע את הנאשם לעלות, אך זה סירב ובעודו במים אמר את השהדה "אשהדו אנא לה אילהה אילה אללא", בעודו אומר לעובדים הירדנים כי ברצונו לברוח מהמקום דרך הים. הפועלים הירדנים שכנעו אותו כי לא יאונה לו כל רע אם יצא מהמים. הנאשם השתכנע ועלה אל המזח, אז תפסו אותו הפועלים הירדנים והעבירו אותו לידי כוחות הביטחון במקום שעצרו אותו.    
 
כתב האישום מייחס לנאשם, כאמור, ארבעה אישומים בגין ביצוע עבירות של ניסיון רצח וחבלה בכוונה מחמירה וכן עבירות לפי החוק למאבק בטרור של קשירת קשר לפשע שהוא מעשה טרור, הכנה לביצוע רצח שהינו מעשה טרור, ניסיון לרצח שהוא מעשה טרור וחבלה חמורה שהיא מעשה טרור.

סנגורו של הפועל הירדני, עו"ד חאלד מחאג'נה: "למעשה היום הוגש כתב אישום חמור כנגד מרשי בין היתר בגין עבירות ניסיון לרצח על רקע לאומני. עוד אין בידי את חומר הראיות, אך בשלב זה ניתן לומר שמרשי דוחה את טענת המאשימה כי מדובר בפיגוע ובמעשה טרור. ביחס לאירוע שהתרחש ביום 30.11 מדובר באירוע שהתרחש על רקע פלילי בגין סכסוך עבודה בין פועלים שעבדו במקום שהובילה לאירוע".