סגן שיר חג'ג' ז"ל נרצחה בפיגוע הדריסה שאירע לפני שנתיים בטיילת ארמון הנציב, בו נהרגו שלושה חיילים נוספים ונפצעו עוד 13. לאחר הפיגוע העבירו רבים ביקורת על החיילים שהיו באירוע ולא פתחו באש לעבר המחבל מיד בדריסה הראשונה, שאחריה הגיעה בהפרש של שניות גם דריסה שנייה. הוריה של שיר הגיעו למקום הפיגוע במסגרת כתבה של חברת החדשות, שם שטחו את טענותיהם בפני הצבא. אמה של שיר, מרב חג'ג', סיפרה כי "לא האמנתי שזה יקרה לנו. כשהמבשרים נכנסים הביתה אתה לא יודע מה לעשות עם עצמך, האינסטינקט לא עובד. ישר אמרתי שאנחנו הולכים אליה". 



שני ההורים מלאי ביקורת על צה"ל וטוענים כי לאחר ההודעה על הרצח, לא ניתן להם מספיק זמן להיפרד מבתם, והיא נקברה במהירות בהר הרצל. אביה, הרצל חג'ג', סיפר כי "רצינו לבוא לחבק אותה, להיפרד ממנה בצורה ראויה", ואמה הוסיפה: "רציתי לגעת בה, רציתי לנשק לה את היד. הכי פשוט, לתפוס אותה ולנשק אותה ביד".
במכתב שכתבה האם לרמטכ"ל היוצא גדי איזנקוט ולרמטכ"ל הנכנס אביב כוכבי, סיפרה כי "אפשרו לנו להביט בה רק למספר שניות, ואני לא הבנתי. לא הבנתי שזהו, פה אני נפרדת משיר שלי. בהר הרצל תוך שניות הורידו אותה. למה כל כך מהר? רציתי להיפרד. רציתי לנשק אותה. כל החיים אני אסחב על עצמי את היום הזה".




"אני שואלת את עצמי שוב ושוב למה אף אחד לא הציע לי לקחת ביצית משיר, שיישאר לי סיכוי למשהו ממנה", הוסיפה בשיחה עם חברת החדשות. "זה נותן לי אחיזה, סיכוי, איזשהו משהו מהילדה. נותן לי המשכיות ממנה. איך ילדה כזו נמחקה? זה לא הגיוני".
אביה של שיר, הרצל, תקף את זמן התגובה שנדרש לחיילים להגיב באירוע. "הבעיה שלנו היא רוח המפקד, ככה אני רואים את זה", אמר. "כל ההכלה הזאת שאומרת לחשוב עוד שלוש שניות לפני שאתה יורה, להיזהר עוד קצת כי יש סיכוי שהוא לא מחבל. זה גורם להרוגים ופצועים שיכלו להימנע אם היו מגיבים קצת לפני".

"עברו שנתיים ואנחנו לא יודעים ממה הילדה מתה, מהדריסה הראשונה או מהשנייה", שיתפה האם. "אין דוח פתולוגי, אין דוח של הפיגוע, כלום. נשאר לי רק לשבת ולעשות הערכות. הילדה הזאת הייתה חיים שלי"