מפקד כוחות הנ"מ לשעבר, תא"ל (במיל') אילן ביטון, אמר הבוקר (חמישי) ב-103FM כי טענות הסורים על יירוט טילים במהלך התקיפה המיוחסת לישראל במדינה אינן אמינות, וכי כמות טילי הקרקע-אוויר שנורו על ידם מעידה על חוסר ביטחון. הקצין במילואים התראיין בתוכנית "הקבינט" עם רוני דניאל, אלון בן דוד ויואב לימור. 


"אני לא קונה את הטענות של הסורים אחרי התקיפה, הם לא סבירים להערכתי", אמר ביטון. "יירוט הטילים הוא דבר שהולך ומתפתח בעולם. מערכות ההגנה הולכות ומשתפרות ביכולת ליירט מטרות אך הן עדיין בנויות עם יכולות מסוימות בלבד. בסופו של דבר מערך שלם שתוקף משתמש באמצעים שונים ומגוונים וזה לא סטרילי במצב של מערכת מול טיל בלבד. הם שיגרו המון טילים וזה מצביע על רמת חוסר הביטחון שלהם. אני מציע להשאיר את הנושא עמום".
מפקד כוחות הנ"מ לשעבר התייחס לתמונת המכ"ם של כל המטוסים שהיו בזירה בעת ההפצצה, ולטענת הרוסים כי ישראל סיכנה שני מטוסי נוסעים. "תמונה אווירית בשטח היא תלת מימדית. אתה אמנם רואה הרבה מטרות במכ"ם אך היא אינה שטוחה באמת", אמר. "מי שמנהל את בקרת המטוסים יודע להבחין במדויק איפה נמצא כל מטוס, באיזה מהירות הוא טס ובאיזה גובה. יכולת ההפרדה הזאת מאפשרת שליטה. אני לא יושב בבור אך ברור לי שכל מה שקשור לפעילות המטוסים באזור נלקח בחשבון כדי להקטין טעויות".


"אני מעריך שהרוסים נמצאים בקשרי החניכה והבקרה על הרמה המקצועית תוך שליטה במערכות. כאשר המערכות מחוברות ביניהם אפשר לבקר בצורה טובה יותר. אני מניח שהם מעורבים, זה לא סביר שהמצב לא כזה", הוסיף ביטון.