דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס אמר היום (חמישי) כי צה"ל סיים להשמיד את המנהרות שיצאו מהכפר כילא וחצו לשטח ישראל באזור מטולה. במהלך הפעולה הזרימו הכוחות של צה"ל מלט וחומרים נוספים על מנת לנטרל ולהשמיד את המנהרות, ובתוך כך ההזרמה של החומרים והמלט לתוך שטח לבנון מהווים מבחינת צה"ל עדות נוספת וחד משמעית שתוואי השטח שנחשף בשטח ישראל מוביל לכפר כילא.
תת אלוף מנליס מתאר כי באחת המנהרות שהפתח שלה היה מוסווה כמפעל לבלוקים וחיזבאללה טען כי מדובר בלול תרנגולות, המלט והחומרים נוספים הציפו את המבנה ובנוסף החומרים יצאו מפתחים נוספים וזורמים כעת ברחובות הכפר. הנתון הזה למעשה מצביע על כך שבצד הלבנוני היו מספר פתחים שחלק היו מבתים פרטיים והזרמת החומרים חשפה גם את הפתחים הללו.
תת אלוף מנליס הוסיף: " ארגון חיזבאללה מקפיד לא להגיב באופן פומבי ולדעתנו הם במידה רבה של מבוכה מול האוכלוסייה ומול ממשלת לבנון, התמונות ידברו בעד עצמן, וממשלת לבנון לא תוכל להמשיך להיות אדישה לתמונות אלה", הוסיף מנליס.

הבטון שפורץ מתוך מנהרות התקיפה של חזבאללה
בצה"ל אומרים כי בחלק מהמקרים ניסה חיזבאללה לחסום את הפירים מהצד הלבנוני, אבל הטכניקה שבה הוחדר החומר בלחץ למעשה דחף את החסימות שלא מנעו את המשך זרימת החומרים.

צילום: דובר צה"ל

"העבודה באזור מטולה הסתיימה"
 
במקביל לפעולה המבצעית לנטרל את המנהרות באמצעות החדרת החומרים ופיצוץ המנהרות תת אלוף מנליס הוסיף כי הוחלט גם על החדרת יותר חומרים מהנדרש לאיטום המנהרות, על מנת שהמלט יזרום בצד הלבנוני והתמונות משם יוכיחו הלכה למעשה את טענות ישראל על הפרת הריבונות הישראלית והחלטה 1701.
מנליס סיכם ואמר כי המבצע עדיין בעיצומו וידרשו עוד מספר שבועות לפחות לטובת איתור והשמדת מנהרות כל המנהרות, בהתאם לכך שלפחות באזור של מטולה הסתיימה ברובה עבודת צה"ל להשמדת המנהרות. בימים הקרובים צפויים בצה"ל לקבל החלטות לגבי האפשרות של צמצום חלק מסד"כ הכוחות בהתאם לצרכים המבצעיים. קצין בכיר בצה"ל שמפקד על הכוחות באזור אמר כי כלל העבודות על המנהרות הנוספות יכולות להמשך גם כמה חודשים ובשלב הזה ישנה עדיפות שהפעילות של צה'ל תמשיך להיות מוגדרת כמבצע צבאי ולא כפעולת בטחון שוטף להשמדת המנהרות.
זהו היום ה-23 למבצע ובצה"ל מעריכים שהוא יימשך לפחות עוד כמה שבועות תחת הכותרת של מבצע צבאי. לאחר האמירה של ראש הממשלה נתניהו השבוע בביקור הקבינט בגבול הצפון שרוב המבצע כבר נמצא מאחורינו, אמירה שנתפסה כהודעה המרמזת על סיום המבצע, בצה"ל נמנעו מלהתייחס לאמריה זו באופן ישיר אך מדגישים כי המבצע  יימשך גם בשבועות הקרובים.
קצין בכיר בפיקוד הצפון אף העריך בתחילת השבוע שכלל העבודות עשויות למשך עוד חודשים ארוכים ועל מנת לשמור על רמת כוננות ומבצעיות גבוהה אל מול תרחישים שעושיים להתפתח מלבנון, העדיפות שהפעילות של צה"ל תהיה תחת מסגרת של מבצע, נתון שיש לו השלכות לגבי איכות וכמות הכוחות והמשאבים שמקצה צה"ל לטובת ביצוע הפעולה, גם ברמת אבטחת הכוחות ולתרחישי הסלמה.