לראשונה מזה חודש וחצי: במהלך הלילה (בין שישי לשבת) זוהה שיגור רקטה מרצועת עזה לשטח ישראל. הרקטה פגעה סמוך למועצה אזורית שער הנגב, לא דווח על נפגעים או נזק כתוצאה מהירי. בתגובה לשיגור הרקטה, דובר צה"ל מסר כי מסוקים של חיל האוויר תקפו עמדה של ארגון הטרור חמאס, בדרום רצועת עזה. 



אמש משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על אזרח פלסטיני אחד, בן 26, שנהרג כתוצאה מעימותים מול כוחות צה"ל בגדר הרצועה. על פי דיווח פלסטיני, הוא נהרג כתוצאה מירי צלפים. כמו כן, ארבעה פלסטינים נוספים נפצעו באותה תקרית. 



כאמור, זהו השיגור הראשון מזה חודש וחצי, אז אירע סבב הלחימה האחרון בדרום, במהלכו נורו מאות רקטות לעבר שטחי ישראל בתוך יממה אחת בלבד. כזכור, לאחר אותו סבב לחימה התפטר שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן, בטענה כי הוא אינו מסכים עם המדיניות שנוקטת הממשלה מול ארגון חמאס ורצועת עזה. 



ליברמן אמר אז לאחר התפטרותו כי "כל 500 הרקטות שנורו לישראל, המענה שנתנו היה בלשון המעטה לא מספיק, לא הולם, ופשוט אי אפשר לקבל את זה. אני מכיר את כל התירוצים וההסברים. אני מכיר את כל הנסיבות, את כל המודיעין, ותמיד יש צפון, דרום, מזרח ומערב. יש מעגל קרוב, רחוק, הכל תירוצים. מבחינת הסדר ההגיוני, מבחינת האינטרס הביטחוני, היינו חייבים קודם כל לסיים את הסיפור של הדרום, הדרום קודם לכל".