משטרת ישראל בשיתוף פעולה עם המשטרה הצבאית והשב"כ, השיבו לאחרונה לשלטונות צה"ל נגמ"ש לא פעיל, שנגנב והועמס משטח אש מצפון לאילת והועבר עד אזור מצפה רמון, כדי למכור אותו כמתכת.



המקרה התרחש לפני שבועיים, במסגרת תרגיל גדודי שהתקיים בדרום. חיילים שהשתתפו בתרגיל נדהמו לגלות, כי נגמ"ש המשמש למטרות ירי בשטח אש הנמצא באזור בהל"ץ (בית הספר להנדסה צבאית), נגנב על ידי גנבי מתכות. מצ"ח בשיתוף משטרת ישראל והשב"כ פתחו בחקירה.



מחקירת המשטרה עולה כי הגנבים נכנסו לשטח אש עם משאית, ומתחת לאפם של כוחות הצבא העמיסו את הנגמ"ש על משאית ולקחו אותו לאזור מצפה רמון. החשוד, בדואי תושב תל ערד בשנות ה-50 לחייו, נעצר וסיפר לחוקרים כי כוונתו הייתה למכור את הנגמ"ש כמתכת.



יש לציין, כי לפני כארבע שנים נקנס גנב מתכת שגנב נגמ"ש משטח צבאי סמוך לאילת, על ידי בית המשפט בכ-70 אלף שקלים. דובר צה"ל מסר בתגובה כי "במהלך תרגיל גדודי שהתקיים בדרום הארץ נגנב נגמ"ש שיצא משימוש ויועד לגריטה. הנגמ"ש שימש כמטרה במהלך התרגיל. לאחר מאמצים רבים של מצ"ח בשילוב משטרת ישראל וגורמי ביטחון נוספים, נמצא הנגמ"ש בשטח פתוח סמוך למצפה רמון והוחזר לבסיס".