בסוף החודש שעבר נעצרו על ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, בתום פעילות מודיעינית מאומצת, מספר חשודים במעורבות בפיגוע זריקת אבנים ממנו נהרגה עאישה ראבי, תושבת בדיא ואם לתשעה ילדים, במהלך נסיעה ברכבה ביום שישי בלילה בסמוך לישוב רחלים בחודש אוקטובר האחרון, כך הותר היום (ראשון) לפרסום. החשודים הם קטינים הלומדים בישיבת "פרי הארץ" ברחלים, הסמוכה למקום האירוע, והם חשודים בעבירות טרור חמורות ובכללן רצח.

ביום שבת, בבוקר שלמחרת ביצוע הפיגוע, יצאה קבוצת פעילים בנסיעה ברכב מיצהר לישיבה ברחלים, זאת לטובת תדרוך נערים הלומדים בישיבה כיצד להיערך ולהתמודד עם חקירות השב״כ. ל"מעריב אונליין" נודע, כי בין הנוסעים בשבת כדי לתדרך - היה מאיר אטינגר, מי שנחשב לאחד ממנהיגי נוער הגבעות וליעד מרכזי של החטיבה היהודית בשב"כ. הקבוצה למעשה חיללה שבת, שכן היא נסעה להעביר את התדרוך. על יתר כל פרטי החקירה וזהות החשודים הוטל צו איסור פרסום. בעלה יעקוב ראבי סיפר כי היא "תיכננה לחתן את בתה, ודרש צדק". לדבריו, כבר מהיום הראשון סיפר כי הרכב נפגע בעת שנהג בו, מאבנים של מתנחלים.
משירות הביטחון הכללי נמסר כי "מאז תחילת המעצרים, שב״כ מזהה מאמץ יזום ומתמשך מצד גורמים בעלי אינטרס להכפיש את הארגון ועובדיו וליצור דה לגיטימציה לפעילותו. ניסיון זה ראוי לגינוי ולאי שיתוף פעולה ואין בו בכדי לרפות את ידי שב״כ מהמשך פעילותו לסיכול טרור באשר הוא טרור- יהודי או פלסטיני, וזאת תחת ערכים ממלכתיים ולמען ביטחון המדינה. יודגש כי חקירות השב״כ נעשות על פי הוראות החוק והפסיקה, נתונות לפיקוח של הפרקליטות ככל הנדרש  ושל בתי המשפט וכך גם ביחס לחקירה זו".

עוד נמסר: "העצורים בחקירות השב״כ מקבלים את מלוא הזכויות שלהם הם זכאים לפי החוק. הטענות על מניעת זכויותיהם של הנחקרים בניגוד לדין, משוללות כל יסוד ומטרתן להסיט את הדיון מהחשדות החמורים בגינם נעצרו לחקירה. במהלך השנה סיכל שירות הביטחון הכללי מאות פיגועי טרור ברחבי יהודה ושומרון בין היתר- גם פיגועי טרור יהודי. שירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול בנחישות לסיכול טרור באשר הוא טרור".

עו"ד איתמר בן גביר מסר בתגובה: "העיתוי של הפרסום מלמד על לחץ השב"כ, לכאורה נראה כי התיק מתפורר בין בידיים וכי אין ראיות נגד הילדים ועל כן שעה לפני מסיבת העיתונאים של עוה"ד מנסים בשירות הביטחון הכללי לקלקל את המסיבה. החשודים שתקו בחקירתם, עברו מניפולציות קשות ונמצאים בטראומה קשה ושום הודעת דובר לא תסיט את הנושא".

אמו של אחד החשודים: "הבן שלי לא מחבל, הוא לא קשור לזה"

מוקדם יותר היום, אמו של אחד החשודים שנעצרו במסגרת חקירת פרשת הטרור היהודי, סיפרה בכאן ב' כי בנה "עבר דברים מאוד קשים, שייחרטו בנפשו לאורך זמן ארוך מאוד", וטענה: "הוא לא קשור לזה, הבן שלי לא מחבל".

"הבן שלך נלקח מהישיבה, אתה לא יודע לאן, לא יודע מי, רק יודע שהוא נעצר", אמרה האם בפתח דבריה. "זה פחד מאוד גדול, חוסר אונים. לא ידענו מה אפשר לעשות. שאלתי אם מדובר בשב"כ, והבנו יחסית מהר שמדובר בשב"כ". 
 
לדבריה, אין לבנה קשר לפרשה: "מה שמעניין אותו זה ללמוד ולשמוח, כשהוא בא הביתה, חצי מהתיק שלו זה ספרים, וזה תמיד על הגב שלו. הוא ילד שמח, שמתנדב, שמנגן, עם המון חברים, ילד אהוב ואוהב את המשפחה. פשוט ילד רגיל לחלוטין. אני יודעת בוודאות גמורה שהוא לא קשור לשום דבר ממה שרוצים להעליל עליו. אין לו יד ורגל בדברים האלה, זה לא מעניין אותו בכלל. הוא ילד שקול, הוא לא ילד שעושה דברים כאלה". 

"אבל את יודעת מה", המשיכה האם, "אני לא רוצה להסתיר פה שום. אם יש ילד שהוא חשוד במשהו, אני דורשת שיחקרו אותו, אבל על פי הצדק, על פי הכללים הלגיטימיים, בצורה הוגנת ומוסרית. זה מה שאני דורשת וזה לא מה שקורה עכשיו. אנחנו לא ראינו אותו, גם עורכי הדין - רק אתמול בלילה ראו אותו. משיחה מאוד קצרה איתו הבנו שהוא עבר דברים מאוד קשים, דברים שייחרטו בנפשו לאורך זמן ארוך מאוד. הוא נער בן 16, ואנחנו נחשפנו לעינויים הקשים שהיו פה בפרשת דומא. אנחנו לא יודעים מה באמת מעוללים לבן שלנו, האם הוא קשור לכסא, האם מדירים ממנו את השינה. אנחנו מפחדים מאוד, והדבר הזה מזעזע ונוראי, ואני לא מבינה איך דבר כזה יכול להתנהל פה". 
 
בהתייחס לתחושותיה בימים האחרונים, הוסיפה: "זה מאוד מאוד מעורבב. יש עליות וירידות בשבוע הזה. אני צריך חיבוק גדול גדול. אנחנו מרגישים תמיכה עצומה בהפגנה אתמול ובכלל. מצד שני, קשה לעצום עין, אני לא יכולה להתכרבל בשמיכה שלי שאני לא יודעת באילו תנאים מוחזק הבן שלי. שאף אמא לא תעבור את הדבר הזה".