מסוקי קרב של צה"ל תקפו הערב (ראשון) שתי עמדות צבאיות של חמאס ברצועת עזה בתגובה למטען שחובר לבלונים ושוגר באמצעות טיסן משטח רצועת עזה לשטח ישראל מוקדם יותר היום. דובר צה"ל מסר כי "חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה. צה"ל ימשיך לפעול להגנת אזרחי ישראל וכנגד טרור משטח הרצועה". 



לפי דיווח פלסטיני, המסוקים ירו טילים לעבר מטרות של הזרוע הצבאית של חמאס, מזרחית לעיר חוזה שבדרום הרצועה. מוקדם יותר נחת כאמור טיסן עם בלונים חשודים ליד מושב גבעולים שבדרום מזרח הנגב. כוחות משטרה הגיעו למקום, וחבלן משטרתי טיפל בפריט, ובמהלכו הוא התפוצץ. לא היו נפגעים. המשטרה פתחה בחקירה. 

מהמשטרה נמסר כי הם "קוראים לציבור לנקוט במשנה זהירות בכל הקשור לחפצים חשודים מעין אלו - בלונים ועפיפונים, העלולים להכיל בקרבם חומר נפץ ו/או חומרי בערה העלולים לסכן את שלום הציבור, ובדגש על הסברה לילדים בדבר הסכנות הטמונות בפריטים הנמצאים בשטח ושאינם מוכרים". 

טיסן עם בלונים חשודים שנחת ליד מושב גבעולים. צילום: ביטחון שדות נגב
טיסן עם בלונים חשודים שנחת ליד מושב גבעולים. צילום: ביטחון שדות נגב

 כזכור, אחיו של צאלח עומר ברגותי, המחבל שביצע את הפיגוע בסמוך לעפרה בחודש שעבר, נעצר על ידי  צה"ל ביום שבת. כוחות צה"ל פשטו לפנות בוקר על הכפר קובר מצפון לרמאללה, ועצרו כמה צעירים, בהם גם אחיו הצעיר של המבוקש, מוחמד ברגותי בן ה-17.