ממשיכה התחממות היחסים בין ישראל למדינות ערב: מהדורת החדשות "כאן 11" מדווחת הערב (ראשון) כי במהלך החודשים האחרונים ביקרו בישראל שלוש משלחות מטעם עיראק, המדינה עמה הייתה בעבר ישראל מצויה בסכסוך קשה ונחשבת לאויבת למדינת ישראל. 



על פי הדיווח, שלושת המשלחות שנחתו בארץ הגיעו תחת מעטה כבד של חשאיות, כאשר אחת מהן שהתה בישראל ממש בחודש דצמבר האחרון. מדובר במנהיגים חברתיים שמגיעים ליד ושם, נפגשים עם גורמים באקדמיה ועם קהילת יוצאי עיראק, כאשר מטרתם היא לבדוק תשתית ליחסים עתידיים בין ישראל ועיראק.


עיראק מצויה בשנים האחרונות במלחמה מדממת מאז פלישת ארה"ב למדינה במלחמת המפרץ השנייה, שהובילה לסילוקו מהמשטר של הרודן סדאם חוסיין, שנתפס מאוחר יותר, הועמד לדין ונגזר עליו מוות בתלייה. 

כזכור, בחודש שעבר טען ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס שגרירי ישראל במדינות אמריקה הלטינית,  כי "העולם הערבי זקוק לטכנולוגיה ולחדשנות, הוא זקוק לזה במים, בחשמל, ברפואה ובהייטק. הולך ונוצר קשר בין חברות ישראליות לעולם הערבי". לדבריו, "מה שקורה כרגע הוא שאנחנו בתהליך של נורמליזציה עם העולם הערבי, מבלי שיש לנו התקדמות בתהליך המדיני עם הפלסטינים. הציפייה היא שהתקדמות או פריצת דרך עם הפלסטינים תפתח לנו את הקשרים עם העולם הערבי, וזה ודאי היה נכון אם זה היה קורה. זה נראה היה כאילו זה עומד לקרות בתחילת הסכמי אוסלו, אבל מה שקרה הוא שהסרבנות הערבית יחד עם טרור האינתיפאדה שגבה מאיתנו חיים של קרוב לאלפיים איש, העלימו את התקווה הזו שנגוזה תחת ממשלות אוסלו". 
 
"היום אנחנו הולכים לשם בלי שידם של הפלסטינים בזה", הוסיף. "הקשר הרבה יותר חזק, כי הוא לא תלוי בגחמות שלהם. המדינות הערביות מחפשות את הקשר עם החזק. טיפוח העוצמות נותן לנו את הכוח הדיפלומטי".
 
"יותר סביר שזה יעבוד הפוך", סיכם נתניהו את דבריו. "הקשרים עם העולם הערבי יביאו את הנורמליזציה ויצרו את התנאים להתפתחות הקשרים עם הפלסטינים".
 
כזכור, בשנים האחרונות מתגברים הדיווחים על קשרים בין ישראל למדינות ערביות ומוסלמיות, שהולכים ומקבלים תוקף רשמי עם ביקורים של אישים ממדינות אלו בישראל, כמו גם ביקורים של דיפלומטים ישראלים במדינות אלו. 
 
לפני כחודש חשף נתניהו בכנס שגרירים ישראלים שנערך במשרד החוץ בירושלים כי מטוסי אל על יוכלו לטוס בקרוב מעל עומאן. לדברי נתניהו, סולטאן עומאן, קאבוס בן סעיד, אישר לאל על לטוס מעל ארצו בדרכה למזרח הרחוק. לדברי ראש הממשלה, "כרגע אנו יכולים לטוס מעל מצרים, צ'אד, וככל הנראה מעל סודן. אנחנו פורצים לעולם, זאת מהפכה חסרת תקדים".