אביתר יוספי בן 20 מגבעת שמואל, הוא לוחם גדוד סיור של הצנחנים שנפל היום (שני) במהלך אימון ניווט בצפון הארץ. סמל אביתר יוספי ז"ל הועלה לאחר נפילתו מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל. מדובר צה"ל נמסר כי "הודעה נמסרה למשפחתו. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה". מדובר צה"ל נמסר כי לוויתו של סמל יוספי תתקיים הלילה בשעה 21:00 בבית העלמין הצבאי בקרית שאול. 

כזכור, מוקדם יותר היום פורסם כי לוחם גדוד הסיור של הצנחנים נהרג בתאונת אימונים חמורה בנחל חילזון, סמוך לכרמיאל. החייל היה במסגרת אימון ניווט בדד בשלב המסכם של מסלול היחידה המובחרת. בעקבות האירוע, הורה מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, על עצירת כלל הניווטים בצה״ל. מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, הורה על הקמת צוות מומחים בראשות מפקד חטיבת "עציוני", אלוף-משנה אורן שמחה, לבדיקת נסיבות האירוע.
מהתחקיר הראשוני עולה שניווט הבדד של הלוחמים החל בסביבות השעה שמונה בערב, ובצה"ל טוענים כי באותה השעה תנאי מזג האוויר אפשרו את היציאה לאימון. למרות זאת בארבע לפנות בוקר לערך החליטו מפקדי הלוחמים להפסיק את האימון, הלוחמים קיבלו הנחייה להגיע מידית לנקודת סיום הניווט ולא להמשיל בציר, במשימה להשגת נקודת ציון נוספות, במידה ולא סיימו את המשימות עד לשעה הזו.
בדרכם לחזור חזרה חבר הלוחם שנהרג לחברו לצוות ויחד החלו בחזרה לנקודת הסיום. בשעה הזו תנאי מזג האוויר כבר השתנו וגשם חזק ירד באזור. בסביבות השעה חמש בבוקר החליטו השניים לחצות את נחל חילזון - נחל אכזב שבעקבות מי הגשמים הזרימה בו הייתה חזקה, כאשר גובה המים בשלב זה היה בין חצי מטר למטר. הלוחם הראשון מצליח לעבור לגדה השנייה, אבל הלוחם השני מחליק לתוך המים וכאש חברו מזהה את מצוקתו הוא מנסה לחלצו בעזרת החבל האישי שנמצא באופדם של כל הלוחמים כחלק מהציוד הנדרש.

סריקות בנחל חילזון אחר צעיר שנעדר. קרדיט: דוברות המשטרה

הלוחם שנהרג הספיק להגיד לחברו - "אני מחליק" ונסחף בנחל. הלוחם השני הודיע בקשר על האירוע והכוחות בשטח החלו בחיפושים. לאחר שעה וחצי בתנאי מזג אוויר קשים וכמאה מטרים בלבד מהנקודה שבה נסחף נחשפה התמונה העגומה והלוחם אותר במצב אנוש. צוות מוסק של יחידת 669 חילץ את הלוחם, אבל כבר במסוק בדרך לבית החולים נקבע מותו, לאחר שנעשו ניסיונות החייאה. במקביל לאירוע הזה שני לוחמים נוספים נפגעו קל וקיבלו טיפול בשטח לאחר שאובחן כי נפגעו מהיפוטרמיה.
בצה"ל אומרים כי מהתחקיר הראשוני תיק הניווט אושר על ידי מפקדי היחידה ומפקד חטיבת הצנחנים אלוף משנה יקי דולף. דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס אמר בהתייחס לתאונת האימונים הקשה כי "אנחנו לא יודעים עדיין אם הלוחם נפגע ממכה שספג במהלך ההיסחפות, כי גובה המים אפשר עמידה". עוד הוסיף מנליס: "על פי הנתונים כרגע תנאי מזג האוויר עצמם אפשרו יציאה לניווט מבחינת עומס הקור וגשם שבאותה שעה לא ירד ועל פי התחזיות היה אמור להתחיל רק בבוקר". 
יחד עם זאת הוסיף מנליס כי יבדק בתחקיר האם נלקחו בחשבון ההשפעות של הגשמים האחרונים על מצב הקרקע ומידת הזרימה בנחלים. כאמור, בעקבות האירוע החמור הופסקו בצה"ל בשלב זה אימוני הניווט עד השלמת התחקיר הראשוני ומונה צוות בדיקה מיוחד בראשות אלוף משנה. 
אימון בדד נחשב אימון מורכב בצה"ל ומאושר בדרך כלל ליחידות מיוחדות בלבד או בהכשרות מפקדים. כל חייל יוצא לניווט מהסוג הזה עם קשר אישי ומכשיר ניווט ונקבעים נהלים מחמירים בכל הקשור לבטיחות הניווט.
אישור תיק רגיל לניווט בדד נעשה גם הוא תחת הנחיות מחמירות בכל הקשור לתיקוף תיק הבטיחות והתנאים בשטח. במקרה הזה מעבר לשאלה האם היה נכון בתנאי מזג קשים לקיים את הניווט, התחקיר גם יעסוק בתדרוך שניתן ללוחמים בטרם היציאה לניווט והאם הושם הדגש המקצועי הנכון בסימון נקודות התורפה בהתאם למזג האוויר וההשפעות של הגשמים הקודמים על זרימת הנחלים. נחל חילזון, למשל, בהשפעות מי הגשמים צריך היה להיות נחל שחצייתו אסורה אלא באזורים מסומנים מראש בציר הניווט  שבו החצייה בטוחה.
כאמור הפרטים המלאים והאם בוצעו כל ההנחיות הנדרשות וסיורי השטח המקדימים בהתאם לפקודות, יתבררו רק לאחר התחקיר, כאשר מעבר לפקודת היבשות השאלה המרכזית תעסוק ככל הנראה בשיקול הדעת של המפקדים. בין הרצון הטבעי והחשוב לחשל ולהעביר את החיילים את הקשיים הנדרשים באימון מפרך שיכן אותם כראוי לשדה הקרב ועד אי הפעלת שיקול דעת נדרש, על מנת למנוע סכנת חיים.