מדינת ישראל החליטה להקפיא את העברת הכספים השלישית מקטאר לרצועת עזה, כך דווח היום (שני) בתקשורת הפלסטינית. הקפאה זו מגיעה לאחר שהלילה בוצע ירי מרצועת עזה לשטח ישראל. הרקטה, שכוונה לעבר העיר אשקלון, יורטה על ידי לוחמי "כיפת ברזל", וזמן קצר לאחר מכן תקף חיל האוויר מספר יעדי טרור במחנה צבאי של חמאס בצפון הרצועה. 



השבוע היו אמורים לעבור 15 מיליון דולר במזומן, כתשלום למשכורות פקידי החמאס. הכסף היה אמור לעבור במסגרת העברה של 90 מיליון דולר מקטאר לרצועה, בטווח של כחצי שנה, זאת באישורה של ישראל כצעד נוסף בדרך להסדרה ועל מנת לשפר את החיים ברצועה. עד כה הועברו בחודשיים האחרונים 30 מיליון דולר במזומן, שהגיעו במזוודות ובאמצעות השגריר הקטארי מוחמד אל-עמאדי. 



שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן, פרסם את תגובתו להחלטת ההקפאה בטוויטר, ואמר כי "חבל שרק עכשיו בנימין נתניהו הגיע למסקנה שישראל לא יכולה לממן טרור נגד עצמה. אני מקווה לשמוע, שההחלטה הזאת היא מוחלטת ולא קשורה לבחירות, ושאנחנו לא נראה אחרי 9 באפריל את נתניהו מחדש את העברות הכספים לחמאס. ובכל מקרה חייבים להבהיר - אין יותר הטבות בלי שחיילינו ואזרחנו חוזרים הביתה".



מדובר צה"ל נמסר הבוקר בתגובה לירי הרקטה: "צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס אחראי לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה. צה"ל ימשיך להגן על אזרחי מדינת ישראל ונחוש לפעול נגד כל פעולת טרור מרצועת עזה".