המאמץ הצבאי לחשיפת מערך המנהרות של חיזבאללה בחודשיים האחרונים, מבצע "מגן צפוני" במהלכו נמצאו חמש מנהרות התקפיות החוצות לשטח ישראל, נמצא בשלבי סיום. בתוך כך, התבטאויות שנרשמו היום (שני) מן הצד הלבנוני מנסות לשפוך אור אחר על המצב, ולהאשים את ישראל בכך שחשיפת המנהרות לא רלוונטית, מכיוון שהן ישנות: "העלאת סוגיה זו כיום נעשתה במטרה להשיג ניצחון מדומה".

בראיון שהעניק ראש שירות הביטחון הלבנוני, עבאס איברהים, לביטאון "הביטחון הכללי" הלבנוני טען הבכיר כי "המנהרות שישראל טענה שהן של חיזבאללה ישנות, והן קיימות זה שנים, אך ישראל רצתה להכריז על ניצחון מדומה. המנהרות מוכנות לפי דרישה וישראל לא הייתה צריכה לחפש אותן".
 
איברהים שלל את האפשרות למלחמה בין לבנון וישראל, והדגיש: "אנחנו לא מעוניינים במלחמה אך מוכנים לה תמיד, אבל אם ישראל מעוניינת לפתוח במלחמה - אז היא לא תהיה מוכנה לה".

כזכור, מבצע "מגן צפוני" החל בתחילת חודש דצמבר ובמהלכו אותרו, נחשפו, נאטמו והושמדו חלק מן המנהרות ההתקפיות שחפר חיזבאללה בשנים האחרונות, וחצו לשטח ישראל, זאת במטרה, על פי הערכות המודיעין הישראלי, לבצע פיגועים באזור הצפון ואף  לכבוש חלקים ממנו בעימות הפוטנציאלי הבא.

גורמים בצה"ל הדגישו כי המנהרות עדיין לא היו מוכנות, אבל העריכו כי בתוך כמה חודשים הם כבר היו בשלות מבצעית. המחבלים עדיין חפרו באותן מנהרות ובסופו של דבר היה מרוץ נגד הזמן מול החופרים בצד השני, הסבירו גורמים בפיקוד הצפון.