איש צבא לשעבר חשף הערב (שני) ב"חברת החדשות" כי במהלך שירותו הצבאי הצוות שלו נקלע "בדיוק לאותו אירוע", לדבריו, שאליו נקלע סמל אביתר יוספי ז"ל, שנהרג בנחל חילזון לאחר שנסחף במהלך ניווט

"הצוות שלי נקלע לאותו אירוע בדיוק", הוא שחזר. "נכנסו לנחל בלילה סוער הנחל שצף, והנחל הזה כשהוא סוער ושוטף זאת סכנת חיים. חיילים נסחפו ושחו עם התיקים במים".

"באיזשהו שלב", לדבריו, "אבד קשר עם אחד החיילים, הניווט הופסק, הקפיצו מסוקים, חיפשו אותו בסוף באיזה בית קפה באפיסת כוחות בכרמיאל. הוא כאילו הוציא את עצמו, איבד כל כיוון, ועלה למעלה לעיר. כל הצוות שלנו תפס היום את הראש. איך הצבא לא לומד מאירועים?".

מוקדם יותר היום פורסם כי לוחם גדוד הסיור של הצנחנים נהרג בתאונת אימונים חמורה בנחל חילזון, סמוך לכרמיאל. החייל היה במסגרת אימון ניווט בדד בשלב המסכם של מסלול היחידה המובחרת. בעקבות האירוע, הורה מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, על עצירת כלל הניווטים בצה״ל. מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, הורה על הקמת צוות מומחים בראשות מפקד חטיבת "עציוני", אלוף-משנה אורן שמחה, לבדיקת נסיבות האירוע.

מהתחקיר הראשוני עולה שניווט הבדד של הלוחמים החל בסביבות השעה שמונה בערב, ובצה"ל טוענים כי באותה השעה תנאי מזג האוויר אפשרו את היציאה לאימון. למרות זאת בארבע לפנות בוקר לערך החליטו מפקדי הלוחמים להפסיק את האימון, הלוחמים קיבלו הנחייה להגיע מידית לנקודת סיום הניווט ולא להמשיל בציר, במשימה להשגת נקודת ציון נוספות, במידה ולא סיימו את המשימות עד לשעה הזו.

בדרכם לחזור חזרה חבר הלוחם שנהרג לחברו לצוות ויחד החלו בחזרה לנקודת הסיום. בשעה הזו תנאי מזג האוויר כבר השתנו וגשם חזק ירד באזור. בסביבות השעה חמש בבוקר החליטו השניים לחצות את נחל חילזון - נחל אכזב שבעקבות מי הגשמים הזרימה בו הייתה חזקה, כאשר גובה המים בשלב זה היה בין חצי מטר למטר. הלוחם הראשון מצליח לעבור לגדה השנייה, אבל הלוחם השני מחליק לתוך המים וכאש חברו מזהה את מצוקתו הוא מנסה לחלצו בעזרת החבל האישי שנמצא באפודם של כל הלוחמים כחלק מהציוד הנדרש.