צה"ל מפרסם היום (שלישי) תיעוד של הפעילות ללכידתו של עאצם ברגותי, המחבל אשר ביצע את פיגוע הירי בטרמפיאדה בגבעת אסף בחודש שעבר. בתיעוד נראים הכוחות בבית אחד מסייעניו של ברגותי בכפר אבו שח׳ידם באזור בנימין, הסמוך לכפר מגוריו. בימים האחרונים, הוא היה עסוק בהכנות לביצוע פיגועים נוספים. במהלך מעצרו נתפסו רובה מסוג קלצ'ניקוב, תחמושת רבה וכן אמצעים לראיית לילה. הוא הועבר לחקירה בשב"כ.


כוחות צה"ל בפעילות במרחב בנימין בשבועות האחרונים

ברגותי היה שותף לביצוע פיגוע ירי בטרמפיאדה בעופרה יחד עם אחיו צאלח ברגותי, אשר נהרג במהלך ניסיון מעצרו בחודש שעבר. בפיגוע בגבעת אסף נרצחו שני חיילי צה"ל ונפצעה צעירה שנכחה במקום.


אילנית מור יוסף, אמו של יובל, החייל שנרצח בפיגוע ביחד עם חברו יוסף כהן, אמרה הבוקר בגל"צ כי אין לה נחמה בתפיסתו של המפגע. "לצערי הבשורה לא כל כך מנחמת", אמרה אילנית, "הוא כבר היה בכלא והשתחרר, אז מה הטעם. מי מבטיח לי שבכלא יהיה לו רע?"
 
עוד הוסיפה: "התוצאה שהוא חי ואנחנו מתים. הוא רצח והוא יושב חי. באיזה מדינה מתוקנת זה קורה? להרוס את הבית שלו בראש ובראשונה. לו ולכל הסייענים. הוא כבר היה מעורב באירוע בעפרה. למה לא הרסו לו את הבית במקום? הוא לא היה צריך להיתפס חי. אין לו שום זכות להיתפס בחיים".