הרמטכ"ל גדי איזנקוט נפגש היום (שלישי) לשיחת פרידה עם ראשי מועצות מקומיות מעוטף עזה בשדרות ואמר כי "חמאס רואה ניצחון במהלכים הפוליטיים שקורים בישראל כתוצאה מהטרור". איזנקוט, הצפוי לסיים את תפקידו בעוד כשבוע, אז ייכנס לנעליו האלוף אביב כוכבי, אמר כי קיימים סיכויים בינוניים למערכה נוספת בשבועות הקרובים והוסיף כי הוא "מקווה להפסקת אש ממושכת עד סוף 2019 - אז יושלם פרויקט המכשול".



איזנקוט דיבר בפתיחות בשיחתו עם ראשי הרשויות, וסיפר כי הרגעים הכי קשים לו הם הרגעים בהם נפלו רקטות ששוגרו מרצועת עזה ביישובי הדרום. "אני מבין את התסכול אבל צריך לזכור מה קרה לפני וגם לקחת בחשבון שיש עוד חזיתות שצריך להתמודד איתן". הרמטכ"ל דיבר על מצבם של האזרחים ברצועת עזה ואמר כי מצבם קשה, אך הם אינם סובלים מרעב.



כזכור, בלילה שבין יום ראשון לשני בוצע ירי לשטח ישראל מרצועת עזה. מצה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח הרצועה לעבר שטח ישראל שיורט על-ידי לוחמי "כיפת ברזל". זמן קצר לאחר שיגור הרקטה, חיל האוויר תקף מספר יעדי טרור במחנה צבאי של ארגון חמאס בצפון רצועת עזה.



דובר צה"ל מסר כי "הוא רואה בארגון הטרור חמאס אחראי לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה. צה״ל ימשיך להגן על אזרחי מדינת ישראל ונחוש לפעול נגד כל פעולת טרור מרצועת עזה".



שר הביטחון לשעבר ויו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן כתב בטוויטר בעקבות האירועים: "ביד אחת ממשלת ישראל מאכילה את החמאס וביד השנייה עושה נו נו נו. אין מדיניות עקבית, אין ראייה לעתיד ואין נכונות לגדוע את הטרור החמאסי. אין יוזמה, בקושי מגיבים. גם אוכלים את דגים מסריחים וגם מגורשים מהעיר".



לילה לפני תקפו מסוקי קרב של צה"ל שתי עמדות צבאיות של חמאס ברצועה, בתגובה למטען שחובר לבלונים ושוגר בטיסן מרצועת עזה לשטח ישראל. דובר צה"ל מסר כי "חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה. צה"ל ימשיך לפעול להגנת אזרחי ישראל ונגד טרור משטח הרצועה". לפי דיווח פלסטיני, ירו המסוקים טילים לעבר מטרות המזוהות עם הזרוע הצבאית של חמאס בדרום הרצועה ובצפונה.