אירוע חמור ביו"ש: המשטרה הצבאית החוקרת עצרה אמש לחקירה קצין המשמש כמפקד מחלקה וארבעה לוחמים מגדוד נצח יהודה, בחשד שהכו שני פלסטינים בשעה שהוחזקו כעצורים ע"י הכוח, כל פורסם היום (חמישי). הקצין והחיילים העצורים צפויים להיות מובאים היום לבית הדין הצבאי לדיון בהארכת מעצרם.



הפלסטינים נעצרו בפעילות נגד אנשי חמאס ברמאללה והאלימות שהפעילו לכאורה הקצין והחיילים היתה כל כך קשה, שהפלסטינים נזקקו לטיפול רפואי ולא ניתן היה לחקור אותם. הפלסטינים נעצרו במסגרת פעילות מעצרים לילית. 



באוקטובר הגישה הפרקליטות הצבאית כתב אישום נגד חיילים המשרתים בגדוד המעברים של המשטרה הצבאית בגין ביצוע מעשים מגונים בנסיבות אינוס בשתי תיירות ומעשי ביזה בנשים פלסטיניות. על פי סעיף האישום הראשון, פנה אחד החיילים, רב"ט ד. א. לרב"ט ד. כ. והציע כי השניים יבקשו מתיירת שהגיעה למעבר לחשוף את גופה למרות שלא היה לכך צורך ביטחוני ובניגוד לנוהלי המעבר, לפיהם בידוק נשים ייעשה על ידי לוחמות בלבד. 



כ. נענה והורה לתיירת להיכנס לתא העיכוב והורה לה להרים את חולצתה, בעוד חברו מביט מהחלון. במקרה נוסף, ביצע רב"ט א. חיפוש על גופה של תיירת מבריטניה, למרות שביקשה שחיילת תעשה זאת. 

סעיף אישום נוסף טוען כי השניים ביצעו בידוק בכבודה של פלסטינית שהגיעה למעבר והבחינו כי בתיקה כסף מזומן רב. על פי כתב האישום, הם שוחחו על האפשרות ליטול כסף מהעוברים ושבים וקבעו ש"הפלסטינים עושים ליהודים רע", ולכן יש לגיטימציה לקחת את רכושם. 
על פי כתב האישום, א. הכניס לתא העיכוב עשרות נשים פלסטיניות אמתלה של צורך ביטחוני חיפשו אחר כסף בתיקיהן. בסך הכל בזזו השניים סכום של 1,600 שקלים.