בית משפט השלום בראשון לציון התיר היום (חמישי) לפרסם חלק מהחלטתו לגבי הארכת מעצרו בשישה ימים של החשוד בפיגוע הטרור שגרם למותה של עאישה ראבי. במסגרת ההחלטה ציין כבוד השופט גיא אבנון, כי "בעניינו של חשוד זה עוצמת החשד היא גבוהה ביותר, העבירות המיוחסות לחשוד מקימות עילות מעצר מובהקות מסוג מסוכנות וחשש לשיבוש הליכי חקירה, ומדובר בעילות בעוצמה גבוהה ביותר, שאינן מאפשרות שחרורו של החשוד לחלופת מעצר כלשהי".



עוד קבע השופט, כי "ניכר כי היחידה החוקרת בשילוב עם שירות הביטחון הכללי מבצעים חקירה יסודית, רצינית, מאומצת, תוך ניסיון להגיע לחקר האמת. לעת הזאת מצאתי כי היחידה החוקרת ניצלה כראוי את פרק הזמן בו החשוד נתון במעצר".



מן המשטרה נמסר כי "משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות, ביסודיות ובמקצועיות יחד עם גופי הביטחון לאכיפת החוק ותפעל במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם החשודים".



מוקדם יותר היום, הורה בית המשפט לשחרר בתנאים מגבילים את ארבעת העצורים נוספים, זאת לבקשת המשטרה. הארבעה נשלחו למעצר בית בן שישה ימים והוטל עליהם איסור יצירת קשר למשך עשרה ימים והם נדרשו גם להפקיד ערבות של 5,000 שקלים, נוסף לערבות צד ג'. 



בימים האחרונים, מאז המעצר, נשמעו כנגד השב"כ טענות רבות באשר לאופי החקירה והמעצר של החשודים, מהם נמנעה הזכות להיוועץ בעורך דין. לאחר ההודעה על שחרור החשודים, פרסם השב"כ הודעה לפיה "כל מהלכי החקירה בוצעו תחת פיקוח שיפוטי הדוק מצד הפרקליטות ובתי המשפט, וכי במהלך החקירה זכו הנחקרים לכלל התנאים המתחייבים בחוק בהתאם לגילם ולאמונתם. היום הוארך מעצרו של אחד החשודים ב-6 ימים וכן הוחלט כי בעניינם של חלק מהחשודים ניתן לבצע את פעולות החקירה הנדרשות כשהם נתונים במעצר בית ותחת תנאים מגבילים".



עוד מסרו, כי "כלל הראיות והממצאים שנאספו עד כה בחקירה הועברו לפרקליטות מחוז מרכז, אשר ליוותה את החקירה מראשיתה, ולאחר שזו תסיים את ניתוח הראיות וממצאי החקירה יוחלט על המשך ההליכים המשפטיים. מאז ביצוע המעצרים התנהל מאמץ יזום ומתמשך של גורמים בעלי אינטרס, שנועד לשבש את מהלכי החקירה, לרבות הפצת מידע כוזב ביחס להתנהלות החקירה, תוך הכפשת שירות הביטחון הכללי ועובדיו. שירות הביטחון הכללי מדגיש כי הארגון לא יירתע וימשיך לפעול בנחישות כנגד כל גורם המעורב בפעילות טרור באשר היא".