משלחת מצרית הגיעה בשעות אחר הצהריים והתקבלה על ידי מנהיג חמאס, יחיא סנוואר, ברצועת עזה וכן על ידי ראש מנגנוני הביטחון של חמאס, תאופיק אבו נעים. במשלחת המצרית היו הגנרל איימן בדיע סגן ראש המודיעין המצרי והאחראי על התיק הפלסטיני במודיעין המצרי אחמד עבד אל-חאלק. בחמאס הבהירו בפני אנשי המשלחת המצרית שישראל אינה ממלאת אחר ההבנות להקלה על המצור ברצועה הנמשך זה 12 שנים מה שגורם למתיחות ברצועת עזה וכן ממשיכה בהפרות הכוללות פגיעה במפגינים בצעדות השיבה, תקיפת הדייגים במרחב הימי והפגזת מטרות ברצועה התקופה האחרונה. 



המצרים הפצירו בפלגים לשמור על צעדות השיבה שיתנהלו בצורה עממית ולא לנקוט באמצעים שעלולים לתת תירוץ לישראל לתקוף את המפגינים. על פי מקורות בעזה תהיה מחר הפגנה ללא חיכוך עם כוות צהל ובתמורה יועבר הכסף הקטארי כבר בשבוע הבא.



עימותים בגבול רצועת עזה. קרדיט: AFP



מקורות פלסטיניים אמרו לעיתון אל קודס המזרח ירושלמי שהמשלחת הביטחונית המצרית הודיעה להנהגת חמאס ולפלגים הנוספים שמעבר רפיח יחזור לפעול בצורה תקינה בימים הקרובים. יצוין כי המצרים סגרו את המעבר לאחר החלטת הרשות הפלסטינית להסיג ממנו את הכוחות מטעמה. המקורות הוסיפו כי המשלחת המצרית הודיע לחמאס ולפלגים האחרים שנעשים מאמצים על מנת להשיב את פקידי הממשלה של הרשות הפלסטינית לנהל את המעבר ועד אז משרד הפנים של חמאס בעזה יהיה אחראי על הפיקוח במעבר. 



המשלחת המצרית הבהירה בפני הפלגים כי מצרים מעוניינת להשאיר את האחריות על המעברים בידי ממשלת ההסכמה הלאומית הפלסטינית. המקורות הוסיפו עוד כי הרשות הודיעה למצרים כי חזרתה למעבר מותנית בשליטה מלאה עליו. המשלחת המצרית דנה בסוגיה זאת בנפרד עם הנהגת חמאס במסגרת המפגש שהיה לה עם יחיא סינוואר ובנוכחות כל הפלגים בלשכתו של איסמעייל הנייה. 



יום שני האחרון דווח בתקשורת הפלסטינית כי ישראל החליטה להקפיא את העברת הכספים השלישית מקטאר לרצועת עזה. הקפאה זו הגיעה לאחר שבלילה בוצע ירי מרצועת עזה לשטח ישראל. הרקטה, שכוונה לעבר העיר אשקלון, יורטה על ידי לוחמי "כיפת ברזל", וזמן קצר לאחר מכן תקף חיל האוויר מספר יעדי טרור במחנה צבאי של חמאס בצפון הרצועה.



השבוע היו אמורים לעבור 15 מיליון דולר במזומן, כתשלום למשכורות פקידי החמאס. הכסף היה אמור לעבור במסגרת העברה של 90 מיליון דולר מקטאר לרצועה, בטווח של כחצי שנה, זאת באישורה של ישראל כצעד נוסף בדרך להסדרה ועל מנת לשפר את החיים ברצועה. עד כה הועברו בחודשיים האחרונים 30 מיליון דולר במזומן, שהגיעו במזוודות ובאמצעות השגריר הקטארי מוחמד אל-עמאדי.