לאחר שהבוקר (ראשון) הודה ראש הממשלה בנימין נתניהו כי צה"ל אחראי לתקיפה נגד מחסנים של חיזבאללה בסוריה, אמר תא"ל במיל' צביקה פוגל בגל"צ כי שתיקתו של מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, מדאיגה. שמרית מאיר, העורכת הראשית של 'אל-מסדר' ופרשנית לענייני ערבים, התארחה בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM וטענה כי "בהיעדר משהו טוב לומר, יתכן שנסראללה לא רוצה לקשור עצמו לשום איום".


נסראללה, מה הסיפור איתו? מדווחים שהוא חולה.
"נכון, לא רואים אותו כבר הרבה זמן, מאז מבצע 'מגן צפוני'. זה לא מתאים לו, כי בדרך כלל הוא קופץ על כל הזדמנות לאיים. חזרתי קצת אחורה, כי הזכירו לי שהוא נפגש עם מנהיג הג'יהאד האסלאמי, אך לא יצאה תמונה מהפגישה הזאת, והיא היתה לפני חודש. הוא לא נראה הרבה זמן, וגם שותק". 

מאיר המשיכה: "אותו עיתונאי לבנוני שטען שיש לו סרטן, שהוציא את הציוצים, טען שהציעו לו להתאשפז בסוריה. נסראללה לא רוצה להגיד משהו כי אין לו משהו טוב להגיד. כשהתחיל מבצע מגן צפוני ברעש גדול, כל איום היה נפיץ, והוא לא רצה לדבר על זה ורצה להשתיק את זה. יכול להיות שזאת אסטרטגיה טובה מאוד, כי הדיון הציבורי בלבנון הוא דיון שרואה בעין יפה את המנהרות, למרות שהוא לא בעד חיזבאללה. חצי מדינה סולדת ממנו, והוא הפך את חיזבאללה וצבא לבנון למעין גוף אחד שמגן על המדינה".

על קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס, הכוח האחראי לפעילות משמרות המהפכה האיראניים מחוץ לגבולות איראן, אמרה מאיר: "הוויכוחים בצמרת האיראנית הם האם הולכים הלאה או ממשיכים. זה יוצר משהו שאפשר לעבוד איתו. יש משפט שאומר 'אל תזרוק כסף טוב אחרי כסף רע', והם אומרים 'אנחנו לא מצליחים לעשות את מה שאנחנו צריכים לעשות, אז נצמצם נזקים'".



"האיראנים הצליחו להביא עשרות אלפי שיעים מכל קצוות תבל לסוריה ולאזרח אותם", טענה מאיר. "היו דיווחים שטענו שמסגדים עברו שינוי. הם חותרים למשהו גדול, הם רוצים להפוך את רוסיה למדינת חסות, וקשה להם שצה"ל מכאיב להם. הם רוצים לייצא את המהפכה בכל מחיר. זה אותו דיון שהיה ברוסיה הסובייטית של פעם - האם יש לנו מספיק משאבים להמשיך, או שצריך להפנות אותם כלפי פנימה".