משרד החוץ האיראני הכחיש הערב (שני) את דברי הרמטכ"ל היוצא, גדי איזנקוט, לפיהם ישראל ביצעה מאות תקיפות אוויריות נגד מטרות איראניות בסוריה. לפי הודעת המשרד, מדובר ב"טענות חסרות בסיס", כך לפי רשת "אל מיאדין" המזוהה עם ארגון חיזבאללה. 
כזכור, הרמטכ"ל התייחס בסוף דצמבר, בכנס לזכר רא"ל אמנון ליפקין שחק ז"ל, לאיום בגבול לבנון, ששב ועלה לכותרות עם חשיפת מנהרות הטרור של חיזבאללה, וחשף כי צה"ל תקף מאות פעמים בסוריה. "סיכלנו בשנים האחרונות משמעותית את תוכניות ויכולת ההתקפה של חיזבאללה על מדינת ישראל", אמר איזנקוט אז, והוסיף: "לחיזבאללה יש מסת נשק ורצון להגיע ליכולת דיוק בטילים. המאמץ שלנו בא לידי ביטוי במאות תקיפות של מאות מטרות בסוריה, בעיקר במעבר ללבנון, על מנת למנוע את הגעת היכולת הזו לידי הארגון השיעי. איזנקוט התייחס לתקיפת מפעלי אמל"ח בסוריה, "שמשלבים תשתית סורית, כסף איראני ויכולת של ארגון חיזבאללה".
בסוף השבוע האחרון חשף ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בישיבת הממשלה כי ישראל תקפה בסוריה במהלך יום שישי האחרון, והצהיר כי לא נפסיק את סילוק ההתבססות האיראנית בסוריה". 

כזכור, על פי דיווחים המזוהים עם המשטר הסורי, נזק נגרם למחסן אמצעי לחימה בשדה התעופה הבינלאומי של דמשק בשישי בלילה, ככל הנראה של חיזבאללה. גורמי אופוזיציה סוריים מסרו כי הותקפו גם שני מטוסים שחנו בשדה תעופה, אבל גורם במשרד התעופה הסורי טען כי תנועת המטוסים לא נפגעה מהתקיפה הישראלית. מאוחר יותר מסר המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם כי המתקפה כוונה נגד מחסני טילים השייכים לחיזבאללה באזור אל־כיסווה ונגד שדה התעופה בדמשק. ברשת אל־מנאר, המזוהה עם חיזבאללה, דווח כי מטוסי קרב של ישראל פועלים במקביל בשמי דרום לבנון.
לפי דיווח בלבנון, המטוסים תקפו באמצעות טילים מאזור נבטיה. כמו כן, דווח כי מטוסי חיל האוויר הישראלי חגים בגובה נמוך בדרום המדינה וכי נשמעו "בומים על־קוליים" מעל צור וגם מעל מחנה הפליטים רשידיה הסמוך. מקורות עיתונאיים באופוזיציה הסורית דיווחו כי חיל האוויר הישראלי תקף בסיסים של מיליציות איראניות וכוחות של משטר אסד מדרום־מערב לדמשק. בדיווחים נוספים נטען כי התקיפות כוונו אל משאיות שהעבירו נשק בשדה התעופה הצבאי אל־מאזה ובית החולים הצבאי דאריא, המשמש את המשטר כמחסן לאמצעי לחימה של גדוד 555 והדיוויזיה הרביעית ממערב לבירה הסורית. בדיווחים ערביים נמסר כי ספינות של חיל הים הישראלי שהו מול חופי לבנון הדרומיים בעת התקיפה.