אירוע חמור של הידרדרות טנק למרחק של כ-600 מטרים, תוך חציית כביש סואן, בעת שהצוות נרדם, הסתיים בנס ללא נפגעים. האירוע התרחש במהלך אימון בבית הספר לשריון בקורס מפקדי טנקים. מתחקיר ראשוני עולה, כי צוות שהושאר באחד מהכלים נרדם והכלי הכבד הידרדר ללא שליטה לאורך מאות מטרים, תוך חציית כביש 40 הסמוך, שהוא עורק תנועה ראשי. האימון המתקדם היה בטנק מרכבה סימן 4.


עוד עולה מבדיקת נסיבות האירוע כי מפקד המחלקה עזב את המקום וביקש מהצוות להמתין עד לשובו, כאשר הבלם המיוחד שאמור למנוע תנועה מהטנק הופעל ובנוסף הופעל גם המנגנון המונע צידוד של צריח הטנק. כאשר מפקד המחלקה חזר הוא נדהם לגלות שהטנק נעלם. לאחר חיפושים הטנק התגלה במרחק של כ-600 מטרים ואז התברר שהצוות שבתוכו נרדם.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "במהלך אימון שהתקיים במסגרת קורס מפקדי טנקים בדרום הארץ, הידרדר טנק למרחק של מאות מטרים בודדים תוך שחצה כביש. באירוע לא נגרם נזק ולא היו נפגעים. מדובר באירוע בטיחותי חריג, שיתוחקר ויופקו ממנו לקחים, על מנת למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד".

כזכור, בחודש אפריל האחרון נהרג חייל צה"ל, אליהו דרורי ושלושה חיילים נוספים נפצעו באורחים בינוני וקל כתוצאה מהתדרדרות טנק במהלך פעילות מבצעית בעוצבת "אדום".