מיכל גלילי, אם ללוחמי גולני, פרסמה פוסט ובו תקפה את הרמטכ"ל לשעבר ויו"ר רשימת "חוסן לישראל", בני גנץ, לאחר שאמירה שלו מהעבר כי סיכן את חיילי גולני בכדי לשמור על מוסריות הצבא, עלתה שוב לכותרות. גלילי אמרה היום (שלישי) ב-103FM כי חינכה את ילדיה גם למצבים של מסירת נפשם למען העם היהודי, אולם הדגישה שחיילי צה"ל צריכים להקריב את חייהם למען מדינת ישראל ולא למען אזרחי אויב.
"בפוסט כתבתי את שעל ליבי בעקבות תחושת המחנק בגרון שהייתה כבר בלתי נסבלת", אמרה בתוכניתם של ינון מגל וענת דוידוב. "בימים האחרונים הוצפה הרשת באמירתו של בני גנץ מלפני שנתיים בה הוא הסביר באנגלית כמה הוא גאה בכך ששמר על אזרחי האויב תוך סיכון של חיילי גולני בצוק איתן".
גלילי אמרה כי סיכון של חיילי צה"ל על מנת להימנע מפגיעה באזרחים אינו מוסרי. "אנחנו מאמינים ואוהבים את העם הזה וחינכנו את ילדינו אפילו למסור את נפשם עבורו", הוסיפה. "אני מתקשה לתאר לכם את תחושת המחנק שלי כאמא ששמעה את הדברים הללו. אני רותחת. אנחנו כאן בשביל להגן על העם הזה והמדינה הזאת, איפה המוסר שלו? החיילים שלנו ילחמו ויקריבו את חייהם למען אזרחי מדינת ישראל, לא עבור אזרחים אויבים".


"זה לא צריך לבוא על חשבון החיילים שלנו. האמירה הזאת היא אבסורד. הילדים שלי היו בסג'עיה, בזמן שהם היו שם עברו עלינו (בני המשפחה) ימים קשים אך המשכנו מתוך אמונה שהם עושים מה שצריך כדי לשמור עלינו", אמרה גלילי. "אני צועקת כאמא. הילדים שלנו יצטרכו להילחם בעתיד גם בצפון, איך הם יוכלו לסמוך על אדם כזה שרוצה להיות שר הביטחון הבא שלנו? המפקדים של הילדים שלי כנראה חושבים אחרת ומתנהלים אחרת אך הוא היה הרמטכ"ל בזמן צוק איתן. לאן הגענו? אלו הילדים של כולנו".
כשנשאלה האם הייתה פועלת אחרת אם הייתה יודעת שזו המדיניות שמוכתבת בצה"ל, השיבה: "זו שאלה טובה. אני מתבשלת בתוכי כבר יומיים. אני יודעת שילדיי עושים את התפקיד שלהם ושהם ימשיכו ויצאו לקרב אך אני נשארת עם תחושה קשה מאוד".
ינון מגל אמר: "אני חושב שבני גנץ צריך להגיב לדברים האלה. אני חושב שגם הרמטכ"ל החדש צריך להגיב לזה. התפתחה כאן נורמה של מוסר לא ברור, מוסר מעוות". ענת דוידוב השיבה: "אנחנו אחרים מהאויבים שלנו וזאת הייחודיות שלנו. אנחנו פועלים בתוך אוכלוסייה אזרחית ולא כולם רוצים להשמיד אותנו. לא סתם יורים בבני משפחה. צריך לעשות את ההבחנה".
חייל ברצועת עזה בזמן מבצע צוק איתן. צילום: רויטרס
חייל ברצועת עזה בזמן מבצע צוק איתן. צילום: רויטרס