בתום דרמה מורטת עצבים, שלושת המאבטחים האיטלקים שנאלצו להתבצר במבנה של אונר"א בעזה לאחר שנחשדו כחיילים ישראלים, שוחררו במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי). השלושה, שהגיעו לצורך סידורי אבטחה לקראת ביקורו של השגריר האיטלקי בישראל, ג'יאנלואיג'י בנדטי, מצאו עצמם נרדפים על ידי אנשי ארגון הטרור ועל פי דיווחים שונים אף נפתחה אש לעבר רכבם, הנושא לוחית רישוי דיפלומטית.
על פי דיווחים של התקשורת המקומית, אנשי החמאס חשדו כי שלושת הדיפלומטים הם למעשה מסתערבים ישראל במסווה, והסכימו לשחררם רק לאחר שהשגריר האיטלקי התערב ושוחח עם ראש המחלקה המדינית של החמאס, איסמעיל הנייה. 


כזכור, אמש דיווח אתר "ערב 21" הלונדוני כי גורם ביטחוני בחמאס בעזה טוען שמנגנוני הביטחון צרים על מבנה אונר"א ברצועה מאז יום שני מחשש להימצאות של גורמים ישראלים חמושים בתוך המבנה. הסיבה למצור הייתה הדרישה של חמאס להסגיר לידיהם "ארבעה זרים הנושאים נשק אוטומטי", שסירבו לעצור באחד ממחסומי הדרך בעזה ואף נורתה לעברם אש.

בדיווח נטען כי כניסתם של נציגי המנגנונים של אונר"א לתוך המטה התאפשרה על מנת לחקור את ארבעת הדיפלומטים ולחקור את הנשק ברשותם. בנוסף התבצעה שיחה יזומה בין גורמי האו"ם ופקידי חמאס כדי לאשר שארבעת הפקידים הם דיפלומטים מטעמו. למרות זאת, המצור נמשך בשל החשש של אנשי חמאס כי מדובר בישראלים. עוד נטען בדיווח שצוטט גם בביטאון החמאס א-ריסאלה, ששגריר איטליה בדרכו לפגוש את איסמעיל הנייה במטרה לפתור את המשבר.
בדיווח נטען כי מדובר בדיפלומטים המחזיקים באזרחות איטלקית והם נכנסו לעזה מתוקף תפקידם. עוד נטען כי במנגנוני הביטחון של חמאס הטילו ספק בטענות האיטלקים ומבקשים למסור להסגיר לידיהם את השלושה כדי לחקור אותם. המקורות אמרו עוד כי בשעות האחרונות חיזקו מנגנוני הביטחון של החמאס את המצור סביב מטה האו"ם וזאת במקביל להגעת השגריר האיטלקי לרצועת עזה במטרה לפגוש את איסמעיל הנייה ולפתור את הסוגיה עדי ראייה סיפרו כי במקביל כתב"מים של צה"ל חגים מעל העיר עזה וזאת בנוסף לבומים על קוליים של מטוסי הקרב מעל העיר בלילה שבין שני לשלישי.