השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר הבוקר (שני) בכאן כי כל מי שיסייע להתבססות האיראנית בסוריה "דמו בראשו". ארדן אמר כי תקיפת צה"ל על מטרות של כוח קודס האיראני בשטח סוריה הלילה אינה מבטאת שינוי במדיניות ישראל, אלא שינוי במדיניות הצד השני בשל התייצבות המשטר הסורי והמשך הנוכחות הרוסית.
 
"אני לא חושב שיש כאן שינוי במדיניות, אולי בצד השני", אמר ארדן. "כל עוד סוריה הייתה במצב של מלחמת אזרחים והוא נאבק על הישרדותו אז מדיניות התגובה שם הייתה שונה. ברור שמשטרו של אסד מתייצב והכוחות האיראנים חושבים שהם מוגנים יותר, אולי בגלל הנוכחות הרוסית. המדיניות שלנו לא השתנתה - לא לאפשר התבססות איראנית. אלה הקווים האדומים שלנו".
השר שלל קשר בין החלטת ארצות הברית לסגת מסוריה לבין ההתבססות האיראנית בה. "אנחנו לא חושבים שזה קשור, אותם 2,000 חיילים אמריקאים זה לא משפיע על המדיניות האיראנית שם", אמר. "זה בעיקר קשור ליציבות של המשטר הסורי ולשיתוף הפעולה בינו למשטר האיראני. כל מי שיסייע למשטר האיראני להתבסס - דמו בראשו. הוא ישלם מחיר כבד בכל מקום שנזהה ניסיון להתבססות איראנית".


אתר איראני שהותקף בשדה התעופה הבין לאומי בדמשק. צילום: דובר צה"ל
אתר איראני שהותקף בשדה התעופה הבין לאומי בדמשק. צילום: דובר צה"ל


"הרקטה ששוגרה לאור יום זו המחשה של הסכנה של כוח שיעי של מדינה גדולה שיושב על גבולנו, ואסור לנו לאפשר את הפעולה הזו", הוסיף ארדן. "האמצעים הם גם מודיעיניים, גם דיפלומטיים וגם המרכיב הצבאי שחייב להמשיך בכל עת. יש לנשיא טראמפ את סגנונו, בינתיים הוא זה שביטל את הסכם הגרעין עם איראן ופגע בכלכלתה של איראן".

השר לביטחון פנים דחה טענות כי המגעים בין ישראל לרוסיה אינם נמשכים בעקבות הפלת המטוס הרוסי בסוריה בספטמבר 2018. "זה לא לגמרי נכון וכמו שהציבור רואה אנחנו ממשיכים את התקיפות בסוריה ויש הבנות עם רוסיה", אמר. "לפעמים התיאום בעצימות גבוהה יותר לפעמים פחות. לא בחרנו שהרוסים יגיעו לסוריה ולא בחרנו את הנוכחות האיראנית אבל יש הצלחה מאוד גדולה במערכה לצמצם את ההתבססות האיראנית. בניגוד לטעויות שנעשו בעבר שאפשרו את התבססות חיזבאללה בלבנון, אנחנו פועלים אחרת לגמרי".