מספר ההרוגים בתקיפת צה"ל בסוריה עלה ללפחות 21, כך מדווח היום (שלישי) המרכז הסורי לזכויות אדם היושב בלונדון. עוד דווח, כי מתוך ההרוגים, 15 אינם סורים ו-12 הם אנשי משמרות המהפכה של איראן. ששת האחרים הם אנשי המשטר וצבא סוריה. 

עוד דווח, כי התקיפה גרמה לנזק הגדול ביותר למחסנים ואתרים צבאיים של משמרות המהפכה בסוריה מאז החלה ישראל לתקוף במדינה. המרכז לזכויות אדם מוסר כי הסיבה למספר ההרוגים הגבוה יחסית  ולהרס הרב הם תוצאה של שלוש גיחות ההפצצה שביצעו מטוסי חיל האוויר, כפי שנמסר מצה"ל.

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, אמר אתמול בשיחה עם כתבים כי חיל האוויר תקף מספר מטרות של כוח קודס האיראני, בהם מרכז אימונים ומחסנים של אמצעי לחימה, כאשר אתר אחסון אמל"ח בשדה התעופה בדמשק עמד במרכז האירוע. לדבריו, "בטרם התקיפה, הזהרנו את הסורים שלא לבצע ירי נ"מ, אך בפועל בוצע ירי כזה, וזו הסיבה שהוחלט על תקיפת הסוללות".
 
מנליס ציין כי "היו שלושה גלים של תקיפות". לדבריו, המשטר הסורי מהמר בכך שהוא מאפשר לאיראנים לפעול בחלק מהיעדים שתקפנו. "האתר היה בסיס סורי, שבתוכו יעד איראני שפועל החסות הבסיס", אמר דובר צה"ל, "סוריה משלמת מחיר יקר על אשרור הפעולה והירי שבוצע אתמול לצפון הרמה". הוא הוסיף פרטים נוספים על אירועי אתמול: "כוח איראני ביצע את הירי מאזור דמשק, מתוך שטח ששם התחייבו שלא תהיה נוכחות איראנית. הטיל שנורה היה טיל קרקע-קרקע מתוצרת איראנית". מנליס הדגיש כי "הסורים נערכו לפעולה הזו, שתוכננה מראש".
 
"הפעולה היתה ניסיון איראני לתקוף את ישראל", הוסיף, "החלטנו על סגירת אתר החרמון, לצד שמירה על שגרה אזרחית מלאה בשאר האזורים. נעדכן במידה ויהיו שינויים נדרשים". הוא ציין כי "ישנה מוכנות מוגברת במערכי ההגנה ובמערכים נוספים, זאת לקראת כל התפתחות שיכולה להיות". מנליס הוסיף: "אנחנו נחושים להגן על אזרחי מדינת ישראל". דובר צה"ל המשיך ושיגר ביקורת מרומזת לרוסיה: "הייתה התחייבות מולנו לכך שהאיראנים לא יפעלו מהאזור הזה בדמשק".
 
דובר צה"ל הדגיש כי "האיראנים מחפשים מזה זמן רב לפעול כנגדנו, על מנת לנסות לייצר משוואת תגובה נגדנו. לא יודע להגיד שהירי אכן כוון לחרמון, אלא רק שהוא כוון לצפון הרמה". הוא הוסיף כי "מזה כמה חודשים, האיראנים מנסים לייצר פעולה שתרתיע את ישראל מהמשך הפעולה כנגד התבססותם בסוריה, והמדיניות שלנו למנוע את זה - לא משתנה". הוא הוסיף כי "יש הרבה מאוד יכולות שהם רצו שיהיו להם - ואין להן, כמו שדה תעופה איראני שעדיין אינו קיים".דובר צה"ל המשיך והתייחס למטרת התקיפה בשדה התעופה בדמשק. "מדובר באתר גדול, מחסן משמעותי מאוד שיש בו הרבה מאוד תחמושת. הטיל לצפון לא שוגר מהבסיס", ציין, "פעלנו עם הרוסים בהתאם לכללי התיאום המקובלים בינינו". מנליס אמר כי אינו יודע האם תהיה תגובה לתקיפה. "אנחנו מבצעים סיכומים ונערכים לכל האפשרויות בהגנה ובהתקפה", הסביר, "הפעולה שבוצעה הלילה היא תגובה לתקיפה איראנית ולניסיון לפגוע בשטח ישראל".