תקרית שנייה היום בגבול רצועת עזה: קצין נפצע באורח קל היום (שלישי) מירי מחבל לעברו באזור כיסופים במהלך הפרת סדר בדרום רצועת עזה, שכללה יידוי אבנים לעבר כוחות צה"ל. בתגובה לאירועים, צה"ל הגיב בירי טנקים לעבר עמדת חמאס ברצועה. מתחקיר האירוע עולה כי כדור פגע בקסדת קצין שפעל בנקודה במהלך הפרת הסדר.



בנוסף במקביל לכך, חמישה חשודים התקרבו לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. שניים מהחשודים חצו לשטח ישראל וחזרו מיד לשטח הרצועה.



החייל פונה על ידי צוותי ההצלה לאחר האירוע לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהוא במצב קל. בתוך כך, הפלסטינים דיווחו כי בעקבות ירי הטנקים של צה"ל על עמדת התצפית, פעיל חמאס נהרג ושניים נפצעו, אחד באורח קשה. לעומת התקיפה הצה"לית הבוקר, שהייתה לעבר עמדת חמאס ריקה, הפעם בירי הטנק כיוונו לעמדה מאוישת של חמאס.




כאמור, אירוע חמור זה מגיע לאחר תקרית נוספת שאירע מוקדם יותר, בו טנק של צה"ל תקף עמדה של  חמאס בצפון רצועת עזה בתגובה לירי לעבר כוחות צה"ל סמוך לגדר המערכת.



שר הביטחון לשעבר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן אמר בעקבות האירועים: "‏ממשלת ישראל חייבת להפסיק לוותר, להתרפס ולהיכנע לחמאס! היום, נכון לעכשיו, היו כבר שני אירועי ירי לעבר חיילי צה"ל. אסור לנו לעבור לסדר היום ויש להנחית מכה קשה על חמאס. אני קורא לממשלת ישראל להודיע לאלתר על הפסקת העברת הכסף הקטארי והדלקים לרצועת עזה".

חה"כ חיים ילין (יש עתיד), תושב עוטף עזה וראש מועצת אשכול לשעבר, אמר בתגובה לאירוע ברצועת עזה: "המלחמה על הגדר מול צה"ל מתקיימת תקופה ארוכה מאוד. המדיניות של הקבינט המדיני ביטחוני שכוללת פטור ממע"מ על הדלק והעברת 15 מיליון דולרים לחמאס בפעם השלישית כדי להשיג שקט, פשטה את הרגל. את הטרור צריך לנצח ולא לשלם לו פרוטקשן. החולשה של הקבינט המדיני ביטחוני מתגלה. מה שברור אסור שהכסף ייכנס מחר לתוך רצועת עזה. צה"ל כאן כדי להגן עלינו ולחסום בגופם את הכדורים כדי שאנחנו התושבים נוכל לנהל שגרה. מאחל החלמה מהירה לחייל צה"ל שנפגע".